Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    23

Standard Noen som har vært gravide med lavt stoffskifte her????

Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter snuppa mi ble født.
    Men har nå lest en del om at det kan være vanskeligere og bli gravid med stoffskifte sykd.
    Og at det kan være en fare for at barnet kan få hjerne skade.
    Jeg har ikke tenkt på nr 2 ennå,men må si jeg blir rimelig bekymret for at jeg ikke kan få flere barn,og at det skal være noe galt med det.
    Jeg føler stoffskifte mitt er rimelig bra under kontroll nå.
    Men er det noe spes jeg bør ta hennsyn til når vi skal planlegge nr 2?????

Håper noen har noen beroligende svar til meg...

Takk dere
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

baremei Gjest

Standard

Hvis formen (og delvis blodprøvene) er bra ER du ikke hypo. Du har hypothyreose, men føler du deg ok er du heller ikke hypo.

Men ved et nytt svangerskap er det vanligi å måtte øke dosen med inntil 50%, ofte i løpet av første trimester. Så kutter man ned igjen umiddelbart etter fødselen.

Jeg tok blodprøver hver 4. uke eller når jeg kjente en endring i formen, og justerte dosen opp-opp-opp, og kuttet vekk 1/3-del av dosen dagen etter fødselen.

Ble hele tiden fulgt opp av Ingrid Norheim på Aker (ble først henvist til endokrinolog på SIA, men han kunne MYE mindre enn meg om dette).

Alt gikk bra, og prinsessa er selvsagt verdens skjønneste og glupeste unge, det samme er broren, som ble til underveis i ubehandlet hypo-hyper-karusell.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    23

Standard

Ã… det var godt og høre
    Vi skal ikek i gang med nr 2 ennå,for snuppa er kun 16mnd,men det kommer garanter en til om det går min vei...
    Jeg bor i fr stad,men skal sørge for at jeg blir fulgt opp,må ta ekstra bl prøver uansett pga rhesus -...men men går nok bra med meg å;)
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

baremei Gjest

Standard

Og dessuten: er du riktig behandlet skal det ikke være noe vanskeligere for deg enn for alle andre å bli gravid.

Som ubehandlet derimot... Snuppa brukte vi 7 år på - og ble til etter 6 ukers behandling med levaxin... En liten "bivirkning", kan man si.

Lignende tråder

1. Noen spørsmål om tenåring med lavt stoffskifte
    Av Villevall i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 9
    Siste melding: 12-09-07, 20:41
  2. noen som har vært hos endo på sus?
    Av cathrin i forumet Hos legen
    Svar: 5
    Siste melding: 20-05-07, 22:15
  3. Svar: 7
    Siste melding: 27-02-07, 19:10
  4. Vært hos legen i dag! Stoffskifte / binyrer
    Av tomat i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 10-02-07, 04:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn