Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Tråd: Kosttilskudd
-
27-10-06, 23:48 #1
hvilke kosttilskudd bør vi ta?
skjønner at det er mange her som tykker kosttilskudd... det har ikke jeg gjort.
lurerpå å prøve ut noe og se om jeg har noe effekt..., men det er jo et hav å velge i
jeg har tidligere brukt Q10 og mener jeg hadde litt effekt av det i form av litt mer overskudd og tiltakslyst. men Q10 er svindyrt, særlig i og med at jeg skulle ta 2 kapsler om dagen
kan noen anbefale en kombinasjonspille, eller noen få som dekker våre sære behov? og hvilken mengde vi bør ha...Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
27-10-06, 23:49 #2
-
28-10-06, 00:06 #3
finnes det et produkt som inneholder rett forhold mellom alle disse? eller enda bedre; rett dose,så jeg slipper unna med en tablett?
sier du at fluortabletter er uheldig for meg?
tar dette hver kveld fordi jeg har dårlige tenner... :(Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
28-10-06, 00:12 #4
Huff meg og min dårlige hukommelse.
Ser jeg skulle lest sida di med jevne mellomrom, kris.
Mye nyttig her altså, men jeg orker jo ikke å lese så mye av ganga...
Fikk dog litt bakoversveis, selv om jeg mistenker at jeg kan nok få i meg noen dyreprodukter både her og der....
Du skriver at D3 er animalsk. Men er det da fra kjøtt? Eller er det fra egg eller fisk eller noe?
Lissa, hvis du er halvparten så senil som meg, vil du snart forstå at det vil ta litt tid å få overblikk over hva vi bør ta og ikke ta av ulike ting. Men som en god basis så kan man jo bruke et godt vitamin-mineral-tilskudd, evt uten jod, til man har funnet ut av noe mer - og om man har råd til noe mer. Helsekost er jo svindyrt. Jeg bruker forresten Herbalife sine vitaminer, mineraler og fiber-tabletter. Er jo litt jod i, men også mye bra. Men jeg er kjempedårlig, så ingenting har utrettet noen mirakler her. Føler meg dog litt bedre når jeg går på Herbalife sine produkter."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
28-10-06, 00:17 #5
Dessverre - du må nok lete deg fram til en "cocktail" med tilskudd som passer for deg. Første skritt bør være å få tatt en del blodprøver, så du vet mer om hva du trenger og ikke.
Men som et utgangspunkt kan jeg jo anbefale deg å ta Spektro, et multivitamin/-mineraltilskudd som inneholder litt av "alt".
http://www.kinsarvik.no/visNettbutikk.aspx?qry=spektro
Jeg har brukt Spektro sammen med en haug med andre tilskudd, for å få det jeg trenger. Jeg har hatt påvist for lave nivåer av det meste jeg har tatt prøver av, så jeg tar opp mange næringsstoffer alt for dårlig og må ta mange tilskudd av den grunnen - men det er ikke uvanlig for oss med lavt stoffskifte å ha dårlig opptak (malabsorbsjon).
-
28-10-06, 00:22 #6
Det er fra fisk (tror jeg - det er i hvert fall primært i fet fisk det finnes i naturen).
Opprinnelig skrevet av Stina
-
28-10-06, 00:22 #7
ja nå har jeg i alle fall skrevet opp de dosene jeg så på siden til Kris....
skal skrive det ut
og ta det med på apotek/helsekost når jeg handler inn noe...
siden jeg har litt restfunksjon i kjertelen er vel ikke litt jod farlig eller?
og JA jeg har teflonhjerne :evil: jeg husker fortsatt tlfnr til vennindene jeg haddepå barneskolen... men å læremeg et nytt nr.... håpløst :( jeg husker max 3-4 tall i rekkefølge i slengen. det går greitt om det er et nr i nærområdet,men de 4 førstenr lik mitt eget,men utenfor distriktet... glem det! irriterer meg grønn at jeg ikke kan klippe og lime på mobilen når jeg har fått en ukjennt oppringning... ( med min fobi for ukjennte tør jeg ikke ringe opp et ukjennt nr før jeg vet hvem det er
)
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
28-10-06, 00:24 #8
Hahaha...!
Akkurat den med telefonnumrene på mobilen kjenner jeg SÃ… godt igjen!
- Og ja, når du har litt restfunksjon er det greit å få i seg litt jod. Men husk at vårt kosthold er ganske rikt på jod i utgangspunktet, så det er antakelig ikke nødvendig heller.
P.S. D3 får du sannsynligvis ikke tak i i store nok doser på din nærmeste helsekost eller apotek, med mindre du bor på Frogner i Oslo. ;)
-
28-10-06, 00:34 #9
bornok ikke på Frogner nei! midt i svarteste telemarksskauen...
sist jeg var hos legen tok jeg disse prøvene tror jeg
:
ferritin
B12
folsyre
MMA
homocystein
ionisert Kalsium
PTH
25(OH)vitamin D
S-THS (TSH)
S-Thyroxin fritt (Fritt T4)
S-Thyroxin (Total T4)
Thrijodthyronin (T3)
S-Thyroxinbindende globulin (TBG)
S-Thyroglobulin (Proteinet THG)
S-Thyroglobulin antistoff (anti-TG)
S-Thyr.perox-antistoff (anti-TPO)
S-THS receptor-antistoff (TRAS
har jeg glemt noe viktig her?Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
28-10-06, 00:36 #10
Takk, kris ;)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Kosttilskudd klassifiseres som legemidler
Av Sonja Midtlien i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 3Siste melding: 04-11-09, 22:50 -
Kosttilskudd og A-Vitaminer
Av puselus i forumet VitaminerSvar: 1Siste melding: 04-11-08, 15:16 -
Vitaminer og kosttilskudd i Danmark?
Av bambi i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 8Siste melding: 05-07-07, 10:36 -
Vitaminer og kosttilskudd
Av KIDA i forumet VitaminerSvar: 3Siste melding: 04-01-07, 21:33
Svar med sitat
Bokmerker