Side 3 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 64
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

jeg er bedre i dag.men har funnet ut at jeg blir verre når jeg snakker?og i går snakket jeg mye....merker på jobb snakker jeg mye også,da får jeg smerter
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Burde jeg få sjekket denne anti-TG?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Faktisk ja, iallfall for å få stillt en diagnose.
    Analyselabbene sier vel at anti-TPO er mest følsom, men det er jo mange eksempler på at anti-TG prøven slår ut når anti-TPO ikke gjør det.
    Men har du fått diagnose og begynt behandling for hypothyreose får ingen betydning for behandlingen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

det har jeg oså trykk,noe som vil ut(kansje ikke så rart ettersom jeg har struma like stor som en appelsin;(
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

OK

Er bare litt fokusert på antistoffer nå, siden jeg er såpass dårlig. Hvor mye av elendigheten har de skylden for? (Har jo antistoffer både mot skjoldbruskkjertelen og eggestokkene f.eks. og så denne grusomme krigen uka før menstruasjon, så jeg har jo lenge følt at her er det noe som VIRKELIG er på kollisjonskurs.) Og i så fall: Kan jeg få dem noe ned?

(Kan de ikke bare snart fjerne hele innmaten: både kjertelen og eggestokker og milt (som de ville pga blodplatene), så er jeg kvitt hele rukkelet. Er jeg heldig, daler vekta noen gram også da.)

Men så er jo spørsmålet: Blir antistoffene færre av den grunn?
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Skaye - fikk ikke helt tak i hva du mente i siste innlegg.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

jeg har mye trykksymtomer i halsen,smerter,betennelsestrumaen min er stor som en appelsin.....derfor trykket..legene sier til meg at det er ingen ting å gjøre med antis,,må leve med det;(i dag har jeg hvert knust,er lei av å vente på haukeland å:(

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Man kan gjøre noe med antistoffene, det gis rutinemessig kur med prednosolon mot sånne antstoffer i utlandet. Til og med 21-OH antistoffer forsvinner (ellers får man addison). Rart at de sa at antistoffer kan man ikke gjøre noe med. Det fins klinikker i utlandet som gir behandling mot diverse antistoffer som angår infertile, det fins diverse antistoffer som angår dem, deriblandt anti-TPO.

Og så kan man kutte ut matvarer og annet som trigger antistoffer, Elaine Moore har mer om det.
    Det kan være gluten, jod, MSG, Aspartam, karbohydrater, poteter, topmater, ting man er allergisk mot, royking, stress, D-vitaminmangel. Omega-3 senker autoimmunitet, og overvekt er ikke bra, og karbohydrater trigger autoimmunitet.

De som har antistoffer mot eggstokkene har også større risiko for å få addison av autoimmun årsak.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

så jeg kan få addison på grunn av antistoffer?høres skummelt ut,jeg har betennelsestruma.med anti på 3000.tpo er også utenfor reffransr,,,,men antistoff har jeg på grunn av betennelsen har jeg forstått av legene på haukeland,,,på grunn av betennelsen er det vanskelig og opperere meg å sier legene.jeg vil jo helst det ,bli kvitt svulstene i kjertelen så kan jeg slappe av:(

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Skaye, har du prøvd selen, og har du fått målt vitamin D? Og de vanlige cøliaki-blodprøvene? Og HbA1c og om du har insulinresistens (hvis du er overvektig rundt midjen så har du insulinresistens, trenger ikke å måle HbA1c engang)

Side 3 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. anti-tpo = antistoffer som angriper kjertelen eller?
    Av gutt_81 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 0
    Siste melding: 02-01-08, 12:46
  2. Hvem hva hvor ???
    Av Tussa i forumet Hos legen
    Svar: 5
    Siste melding: 23-03-07, 17:46
  3. Antistoffer?
    Av siri i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 1
    Siste melding: 14-03-07, 16:54
  4. Antistoffer
    Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 4
    Siste melding: 20-02-07, 19:53

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn