Sitat Opprinnelig skrevet av sandra
det jeg mener med fattigperioden er selvfølgelig den perioden man har gått på rehabiliteringspenger frem til man ikke får det lenger.før kunne man gå på rehab intil 3 år,nå er det kortet.man må da over på yrkesrettet attføring,hvis man ikke greier gå ut i attføring,må man søke om midlertidig ufør.
når man da søker om midlertidig ufør og mister rehab tar det inntil 6 mnd saksbehandlingstid.i mellomtiden får man beskjed om å gå til sosialkontoret og søke støtte.dette er FATTIGPERIODEN.det er vel ganske innlysende at dette er en kjedelig periode.

jeg var selv igjennom dette.
Dette forstår jeg fortsatt ikke, men det kan bety at jeg er tett i pappen. Utifra det jeg kan finne så har man rett til ytelser også etter disse 3 årene med attføring og under søknad om uførepensjon:

11-9. Attføringspenger

Til et medlem som har tapt minst halvparten av sin inntektsevne (§ 11-5), ytes det attføringspenger i den tiden vedkommende gjennomfører et yrkesrettet attføringstiltak.

Det kan også ytes attføringspenger

a) i ventetiden før et attføringstiltak blir satt i verk,
b) i ventetiden under attføringen,
c) i ventetiden etter attføringsperioden, når medlemmet står tilmeldt Arbeids- og velferdsetaten som reell arbeidssøker, før vedkommende har fått tilbud om eller fått arbeid.
d) i ventetid etter attføringen, når medlemmet på grunn av sykdom skal vurderes for andre trygdeytelser.

Se punkt d.
http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-035.html

Snakker vi forbi hverandre? Jeg er på tynn is altså - i og med at jeg selv ikke har vært gjennom dette.