Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
Tråd: søke uføretrygd???
Threaded View
-
16-10-06, 17:48 #8
Hadde time på nav i dag
og fikk bra respons hos saksbehandler..jeg gjorde som dere sa og skrev og skrev om meg og min hverdag som jeg sendte på mail til han så han kunne lese før jeg kom dit i dag..ble enklere sånn..å få innvilga uføretrygd er blitt et smalt sluk som det er vanskelig å komme igjen på etter som jeg skjønte av det han sa..og du skal testes opp mot det meste og prøve deg før du får innvilget,og da var det som regel tidsbegrenset..han opererte med begrepet "høvelig arbeid"..det er viktig å finne ut hva du ikke klarer og hva du klarer av diverse jobb..som regel blir folk sendt til en plass de skal prøves ut,men nå har jeg det sånn at jeg er i jobb selv om det er lite,bare hver 3. helg og de dagene jeg orker da sier jeg ja til å ta vakter..derfor ble det ikke aktuelt for meg å bli prøvd ut i en bedrift...det jeg måtte jobbe mot og finne ut er hva jeg kan klare..og da kommer det inn en bistandsperson som vil være med meg og vurdere meg for å se...og som vi da i fellesskap skal finne ut hvordan jeg har det..komme med innspill osv..egentlig vet jeg jo hva jeg klarer men det vet jo ikke de og det er vel derfor da..
så til det noen nevte her...jeg og mente jeg mistet pengene mine nå til jul,men som han sa så lenge det er en grunn og grunnen er sykdommen din,og ikke noe annet,da er jeg fortsatt i et yrkesretta attføringløp og mister ikke penge...og hvis jeg skulle få innvilga uføre i 50% så ville jeg få det samme som jeg har nå på yrkesretta attføring...jeg har vært på det i 3 år nå,lenger en det som egentlig er vanlig for jeg har måttet få utsettelse pga. sykdommen ei periode og mens jeg tok skole...men slik jeg skjønte det var det viktig å ikke slippe taket i attføringa...
hørte ikke noe om at jeg måtte prøve meg i noen bestemt %-stilling
er ikke helt sikker på hvordan du søker men jeg har ikke snakket med legen min om å søke,har bare snakket med nav i dag...
kanskje dette ble rotete men sånn er det og jeg håper dere skjønner noe av det... 
det som nå skjer videre er at saksbehandler skriver et vedtak på meg og så får vi se hva som kommer ut av det med bistandshjelp...høres fint ut..ler..
en ting til...de har mange måter å gjøre dette på som han sa, så det det mye opp til meg hvordan jeg vil takle dette og...jeg takler det på den måten at det han sier og kommer med innspill på, diskutere vi igjennom og høres det fornuftig ut så går vi for det..er ikke de som skal bestemme hva du klarer eller ikke klarer eller hvor syk du er...
Lignende tråder
-
Avslag på uføretrygd
Av Sonja Midtlien i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 11Siste melding: 28-08-07, 14:31 -
Artikkel om uføretrygd..
Av Anne Ma i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 3Siste melding: 11-06-07, 20:27

Svar med sitat
Bokmerker