Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
12-10-06, 19:50 #1
Hva slags resultat krever dere av behandlingen? Krever jeg for mye?
Jeg tenker å kreve følgende:
At den fryktelige kløen skal forsvinne om stoffskiftet er årsaken.
At jeg kan gå på jobb og fungere uten å holde på å sovne.
At jeg klarer å holde huset sånn noenlunde i orden.
At jeg klarer å besøke venner, trene, og drive med hobbyer.
At jeg klarerå gjøre mer enn 1 ting på en dag.
At jeg orker å pusse tennene om kvelden også
At katten får pelsen sin børstet
At jeg får av meg noen overflødige kilo. Er vel litt urealistisk at alt skal bort da, men...
At de fleste dagene er ok og at jeg fungerer som de fleste andre mennesker.
KREVER JEG FORMYE ELLER. ? ER SPENT PÃ… SVAR.
-
12-10-06, 19:56 #2
Jeg håper egentlig bare på å bli tatt på alvor.
Og så vil jeg gjerne ha hjernen min tilbake, jeg er mektig lei av tåken.
Pluss at jeg gjerne skulle sove litt mindre per døgn, og at jeg får tid og krefter til å gjøre noe og kose med mann og barn.
-
12-10-06, 20:13 #3
Kreve og kreve? Det finnes så mange sykdommer der man ikke blir helt bra - uansett medisin. Sånn er det bare. Men det som man iallefall kan kreve er å bli tatt på alvor av lege, og at det optimale blir gjort for at vi skal bli så bra som mulig.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
12-10-06, 20:25 #4
Går ikke an å kreve det. Legene er jo ikke Gud og det er jo ikke alle som blir bra av sykdommen.
Tror du krever for mye der Cat
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
12-10-06, 20:36 #5madonna Gjest
Henger meg på de forrige uttalelsene. Vi kan ikke "kreve" å bli helt friske og fungere som før. Vi kan ønske oss eller håpe på det, men ingen lege kan love det med sikkerhet.
Uansett så kan vi ikke forvente mirakler av medisinene på kort tid, tar tid å finne rett dose og får kroppen å venne seg til dette. Men jeg håper du får til det du "krever"/ønsker
-
12-10-06, 20:37 #6
Vel, jeg synes jo at man i utgangspunktet skal kreve at behandlingen en mottar skal fungere. Man skal ikke finne seg i at det ikke fungerer iallfall !
Uten at man klager kan jo ikke legen gjøre noe - da vet de jo ikke noe om det engang.
Samtidig må man jo ha klart for seg at det tar tid å finne den beste behandlingen - og at en kanskje ikke blir 100% like bra som før.
Den er grei, men da skal jo ikke legen sitta der bak tastaturet sitt å si at det ikke finnes annen behandling - etter å ha hørt en klagende pasient som etter lang tid på Levaxin ikke er bra.
Uten å ha prøvd noe annet ! Uten å gi pasienten en annen medisin.
For dette skjer desverre for ofte.
Vi er vel den eneste sykdomsgruppa som finner seg i bare å bli tilbudt en eneste medisin ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-10-06, 20:48 #7
det jeg "krever" av behandlingen min er:
-at legen gjør sitt ytterstefor å finne den behandlingen som fungerer optimalt for MEG!
-at legen faktisk TROR på meg når jeg sier at jeg føler meg som en som er tyggd på og spytta ut igjen, og ikke føyse det bort som psykiske plager forårsaket av stress i hverdagen...
hva jeg HÃ…PER behandlingen skal gjøre for meg:
-kunne fungere nogenlunde normalt de fleste dager...
-ha ork til hobbier og foreningsarbeid
-klareå holde huset i orden (noe jeg ikke klarer nå, har pådratt meg et dårlig rykte der siden jeg tenker på MEG før huset desverre - det er ikke godtagbart av omgivelsene desverre... :( )
-åfaktisk komme gjennom en dag der jeg har utført de tingene jeg tenkte jeg skulle gjøre i løpet av dagen...
-å slippe å være svimmel, ha vondt i hodet, være stuptrøtt omtrent bestandig osv osv osv...Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
Lignende tråder
-
Blod test resultat trenger tolknin...
Av Hassan i forumet BlodprøverSvar: 9Siste melding: 10-01-11, 06:19 -
Ønsker tolkning av nye blodprove resultat...
Av Hassan i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 06-03-10, 06:37 -
T4 kontra T4 og T3 kombinasjon i behandlingen
Av minnie i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 1Siste melding: 20-04-08, 12:51 -
25(OH) D-vitamin resultat
Av tomat i forumet D-vitaminSvar: 25Siste melding: 06-02-07, 20:30 -
resultat etter legebesøk
Av Theodora78 i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 30-09-06, 18:33
Svar med sitat
Bokmerker