Viser søkeresultater 1 til 10 av 75
Threaded View
-
12-10-06, 18:57 #11
Det høres kjent ut! Det var akkurat mitt problem også! Jeg tok mer Levaxin enn deg og hadde FT4 verdier høyt oppe, helt i overkant av ref.området. Men ingen hadde fortalt meg at jeg ikke skal ta Levaxin før jeg tok blodprøver. Så jeg tok tabletten min om morgenen og så blodprøver straks legekontoret åpnet! :x Fine verdier javisst...
Opprinnelig skrevet av Kameleona
Depresjon, unormal tretthet og vektøkning? Ja, ja, ja!!! Og lykkepiller 2 ganger og Xenical (Slankepille) på 3 år. Har samme erfaring med lykkepille, gjorde meg verre. Xenical skulle virke slik at en "dret ut" fettet (beklager språkbruken, men sånn virker den). Bare det at jeg spiste ikke fet mat, så null effekt.
Jeg tror at det er T3 som er hjelpen her. T3 som brukes direkte i hjernen leste jeg et sted for 3 år siden.http://home.online.no/~meretlun/index.htmLevothyroxinprodukter (Thyroxin-Na) består kun av T4. Teorien er at siden T4 så vidt er aktivt i stoffskiftebalansen, skal du ikke merke noen effekter av dette. (hjertebank etc.) Så skal T4 brytes ned til T3, reversert T3 (som går til T2 etc.) og kroppen vil da kunne nyttiggjøre seg av disse hormonene. OK......det er dette som er teorien.
Så hvorfor går vi ikke rundt og føler oss 100% da? Vel, på grunn av at noen celler i kroppen vår trenger T3 direkte fra skjoldbruskkjertelen. Cellene kan ikke omdanne T4 til T3, de må ha T3 direkte fra blodstrømmen. Omtrent 75% av den mengde T3 kroppen bruker er omdannet i vevet fra T4, men minst 25% av mengden T3 kroppen trenger kommer direkte fra skjoldbruskkjertelen. De forskjellige vevene rundt i kroppen bruker T3 i forskjellig mengde. Noe av vevet, som f.eks. hjernen trenger serum T3. Fordi personer med en frisk kjertel mottar minst 25% av T3 direkte fra kjertel, må personer med hypothyreose også motta T3 direkte, enten fra kjertel eller medisinene sine.
Denne hjemmesiden har gitt meg mye hjelp. Du velger "hypothyreose" og leser der. Merete er toppen!
Først med T3 fra Armour Thyroid klarte jeg å få et normalt søvnbehov og depresjonene har blitt 99% bedre. Kan være litt nedfor imellom men hei, sånn er livet for alle sammen. Ikke noe som gir meg problemer. Tror det er hjernen min og tilførsel av T3 direkte som er svaret her. Jeg kan trenge mer T3 (naturlig biologisk variasjon) enn de som bruker bare T4 og er fornøyd med det.

Svar med sitat
Bokmerker