Hei og velkommen marimat!

Høres ut som du har ditt og stri med, håper vi kan være til hjelp og støtte her på forumet

Når det gjelder det med sykehuslegen som har ansvar for deg videre og at du føler at hun ikke har peil, synes jeg du skal foreslå at hun kanskje ringer og konfererer litt med en legekollega, helst en i sør.. eventuelt tromsø. Jeg har inntrykk av at de i midt-norge er generelt ganske dårlig informerte og engasjerte i stoffskifteproblematikk. Du, som alle andre, fortjener en lege som kan hjelpe deg.

Hovedregelen er riktignok dårlig fordøyelse/treg mage når stoffskiftet er lavt, men det er alltid forskjellig hvordan ulike kropper reagerer når stoffskiftet er i ulage. Og ganske mange opplever som du det å få diare. Dette er det legen din sin jobb å vite.

Når det gjelder det psykiske, må du bare være sterk nå, og fortelle deg selv at de utfordringer du har hatt, skyldes stoffskifteproblemene, og at det er de som i bunn og grunn har forårsaket resten.

Jeg anbefaler deg å søke opp noen artikler om lavt stoffskifte på nettet, strek over med gult det som gjelder deg, og vis til mannen din.

Lykke til, og klem til deg.