Håper det er OK for Lissa at jeg svarer deg også avr. Vi har i stor grad tatt hensyn til brukerenes handikapp her (Big Brainfog osv.) og tillater vanligvis i større grad enn andre steder at tråden i peioder brytes litt for å svare på spørsmål som dukker opp underveis.

Jeg syns det er feil å regulere stoffskiftet etter TSH, som ikke har noe med vårt stoffskifte å gjøre.
Hvorfor :
Det kjertelen produserer mest av (produserte) er nesten 75%T4 og 20%T3. Det som nå er skjedd, er at den produserer hverken T4 eller T3.
Levaxin er rein T4. De som spiser Levaxin erstatter all kjertelens produksjonsbortfall av både T4 og T3 med kun - T4.
Den T4 du spiser skal altså i tillegg erstatte kjertelens produksjon av T3 - og da må nødvendigvis T4 bli høyere enn den du eventuellt hadde da alt var i orden. (hvis den nå har vært det da)
Og hva skjer med TSH da ? jo - den synes det er for mye T4 i blodet og blir null. Og hva sier da LEGEN ?
Huff da.
Men hva gjør du ? Som Legen sier ?
Det er ikke ment å flåse om dette, temaet går seriøst ut over en rekke mennesker som ledes til å tro at bare blodprøvene blir på et visst nivå, så blir de bra.
Så enkel er ikke verden. Det vet iallfall vi.

Jeg syns du skal finne den dosen du trives best på uten forstyrrende elementer. Men du later ikke til å ha greidd å finne den du heller (som meg) og da skulle egentlig ikke veien være så tung og lang for å få prøve et annet av verdensmarkedets produkter ?
Det finnes mange.
Jeg fant ikke noen idealdose. Ikke på 16år - og jeg lette både høyt og lavt.
Armour er bedre for meg - mye bedre - men ikke helt ideelt det heller.

T4 er bare et lager som må bli til T3 først. T3 er det egentlige stoffskiftehormonet. Dette sier noe om hvor høyt stoffskiftet ditt er - hvis ditt T3 virker da ! Så du har for lavt stoffskifte tross et stort T4-lager.
I den grad en skal dømme folket etter blodprøvene (og det skal man IKKE) så kunne du prøve et lite tillegg Liothyronin (2x5µG/dag)
Hvis du kan bruke syntetiske hormoner så vil du få det bra.
Om ikke det funker så ville jeg prøvd Armor - altså hvis jeg var deg da.