Viser søkeresultater 31 til 40 av 66
-
28-09-06, 11:00 #31
Nå har jeg fått svar ¨på noen blodprøver...
TSH 0,58 (0,40-4,40)
Fritt T3 4,1 (3,1-6,3)
Fritt T4 12 (12-22)
Venter på TPO..
Forrige prøve
Fritt T4 13 (11-22)
Fritt T3 4,8 (3,1-6,3)
TSH 1,7 (0,4 -4,40)
-
28-09-06, 11:48 #32
Ser ut som at de to prøvedatoene sett under ett gir en stabil fT4 lavt i referanseområdet. Samtidig varierer TSH og klarer å holde fT4 ganske stabil.
Dette er akkurat slik systemet skal virke og gir i seg selv ikke holdepunkter for å anta at noe er galt med stoffskiftet.
Likevel kan det være slik at kjertelen ikke orker å produsere like mye som før, men at TSH ikke svarer på dette med å øke. fT4 kan ha vært høyere før, og det vet man jo nesten aldri !
Jeg synes man ser dette bildet ofte og undrer meg over at leger ikke tar pasientene sykehistorie og symptomer på alvor.
Antistoffmålinger kan vise seg å være positive, og da skal et gjøres noe med det. Men det finnes antistoffer testene ikke er følsomme for. DA har du ikke annet valg enn å vente på at funksjonsmålingene viser defekt.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-09-06, 13:20 #33
Tusen hjertelig takk for svar.-
Har fått sinnsykt mye hjelp og informasjon her!!!
Veldig snilt=)
-
30-09-06, 09:24 #34
Kan en ha en blanding av høyt og lavt stoffskifte?
Jeg svinger sånn i sympt. at jeg blir helt gal.
Noen dager har jeg ingen energi, skikkelig oppblåst i fingrene, trøtt TILTAKSLØS...SVIMMEL ikke minst,lite matlyst
Mens andre dager er jeg helt MOTSATT. Masse energi, god matlyst,godt humør.
Svinger også veldig i vekt. I de periodene hvor jeg er sliten dårlig matlyst osv. går jeg opp i vekt.
De periodene hvor jeg har matlyst, energi osv. går jeg ned i vekt.
Blir så forvirra...
Venter fremdeles på TPO prøven, kanskje den kan fortelle meg litt mer...
Fritt T4 har svingt litt, 11-13-12
TSH har sunket fra 2,40 til 0,58....bare i løpet av 3 uker ca....
Er det vanlig at disse prøvene varierer sånn?
Takk for svar....
-
30-09-06, 09:35 #35
Hei Godis

Nei du er ikke gal, og kommer ikke til å bli det heller!! Man kan ha begge deler. Ikke så vanlig, men det skjer.
Selv har jeg egentlig høyt stoffskifte, men har blokkerende TRAS som gjør meg hypo i stedet for hyper. Jeg har også symptomer på begge lidelsene. Og før jeg medisinert svingte jeg mellom symptomene hele tiden. Det hender jeg gjør det til tider enda, men det har roet seg mye på det året jeg har tatt Levaxin.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-09-06, 09:44 #36
Godt jeg ikke er gal da.....=) Hehe....=))
Men hvordan ser prøvene mine ut?
Har jo ikke fått noe diagnose....men har så mange sympt. så har tvunget meg til å få tatt blodprøver....
Kan TPO si meg noe mer når svaret kommer?
-
30-09-06, 09:51 #37
Selv gikk jeg i maaange år før jeg ved en tilfeldighet fikk utslag på blodprøvene. Jeg var mer død enn levende. Jeg ville be legen ta prøver av TRAS (TSH receptor antistoff) og anti-TG (anti-thyreogobulin) Jeg har ikke anti-TPO i det hele tatt, men jeg har masse anti TG og utslag på TRAS.
T4 hos deg er så lav at den vill bli markert med stjerne her hvor jeg bor (altså utenfor ref. området). Blodprøvene dine indikerer at noe er på gang ville jeg ha sagt som likemann. Jeg ville presset på legen til å gi deg en prøveperiode på Levaxin jeg. Det skader ikke kjertelen, men vil raskt vise om du har problemer med stoffskiftet eller ikke! Det er vanlig å gi pasienter på prøve 50 micro gram Levaxin i ca 6 måneder. Det burde gi svar i sammen med en utvidet thyreoideautredning..Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-09-06, 09:55 #38
Men vil kanskje ikke TPO si meg noe mer?Det er den jeg venter på nå...
Er det vanlig at fritt T4 forandrer seg?
TSH er jo ganske fin? Eller?
-
30-09-06, 10:21 #39
Det kan være at du ikke får noe svar av anti-TPO og om du ikke gjør det så skal du ikke fortvile men ta de andre to prøvene

Det at T4 prøvene svinger tror jeg er normalt, men de skal ikke ligge så lavt!!Hilsen Anne Ma
-
30-09-06, 11:23 #40
Hvordan lå dine prøver på før du fikk diagnosen?
Takk for svar =)
Lignende tråder
-
Sterk mistanke om at jeg har utviklet lavt stoffskifte
Av Maja i forumet Lavt stoffskifteSvar: 71Siste melding: 28-04-12, 10:29 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
MS og lavt stoffskifte
Av Fossekallen i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 10Siste melding: 01-10-07, 00:06 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker