Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Tråd: Smerter i kroppen
Threaded View
-
29-09-06, 23:34 #5
Heia ;)
Jeg har fryktelig smerter i kroppen, spesielt venstre skulder (men begge), nakke, øvre del av ryggen, armene, hodet, korsryggen, "smilehullene", hoftene, føttene....
Smertene varierer med været. Er best nå etter en varm sommer. Ille om vinteren, men sommeren er faktisk verst, for da har smertene ikke sluppet taket enda, samtidig som jeg ikke tåler varmen (hvis det er veldig varmt slik som i år - blir totalt utmattet/utslått og får veldig vondt i hodet).
Jeg har også fibromyalgi. Det får man sjekket hos revmatolog som kjenner på visse punkter på kroppen. Tror man må ha 11 av 18 treff på disse punktene for å få diagnosen. Men nevrologen mente at jeg verket mest pga stoffskifte. Ble ikke bedre av medisiner mot stoffskiftet, selv om han trodde det. De mener uansett at jeg har fått fibromyalgi fordi jeg har verket så mye fra før av med stoffskiftet.
En eller annen lege har også sagt at fibromyalgi er en diagnose man går ut og inn av. Dvs kanskje mange av de 18 punktene er aktive noen ganger, mens andre ganger ikke. F.eks. så verker jeg ikke i "smilehullene" nå, og det er jeg glad for - det er lammende smerte. (Men nå husker jeg jo ikke om disse punkene hører til hos "fibromyalgi-puktene.")
Lykke til, og si ifra hvis du finner ut av noe bra som hjelper for verkinga ;)
Ja, og så er føttene og hendene mine som regel iskalde, og det er skikkelig vondt alle sener og muskelfester som går inn til albuen i f.eks. - nok også skuldrene, mener jeg."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Stoffskifte og smerter i kroppen
Av Titti i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 5Siste melding: 31-01-13, 19:46 -
Jeg har hatt lavt stoffskifte i ca 4 år
Av Caramella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 23-03-08, 22:24 -
Kramper og smerter
Av Anne Ma i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 11Siste melding: 16-09-07, 03:49 -
smerter i underlivet
Av pling i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 4Siste melding: 16-11-06, 17:29 -
Økende smerter
Av Leya i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 4Siste melding: 05-09-06, 12:50

Svar med sitat
Bokmerker