Viser søkeresultater 31 til 40 av 48
Tråd: Dosering Armour
-
28-09-06, 13:21 #31baremei Gjest
Ã…kkei! Det var litt kjappe økninger på kort tid, ja...
Tror nok 1,5 vil være lurt da, ja. Kanskje enda litt mindre, men det kjenner du jo fort.
Da ville JEG gjort følgende: droppet armour helt i 2 dager - så ta 1,5 grain i noen uker (! som i minst 3 uker, helst 6).
Så ville jeg vurdert det derfra. Hvis formen da er stigende, littepitt for hver uke, ville jeg ventet enda lenger, og ikke økt igjen før formen evt. synker eller stabiliserer seg på dårligere enn du mener den bør være. Så ville jeg økt med maks 1/4 grain/dag. Og holdt meg der. Lenge...
-
28-09-06, 16:01 #32
Takk!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
28-09-06, 16:07 #33
Jeg merket at neglene blir skjøre og sprekker dersom jeg ligger for lavt.
Tror at det er forskjellig hva slags symptomer man merker. Jeg har aldri hatt treg mage f.eks. En venninne av meg hadde depresjon som eneste symptom.
-
01-10-06, 11:18 #34
Jeg har tatt det stille og rolig med økningen min, synes jeg selv.... Startet på 1,5 i 14 dager, for så å øke til 1,75 i 14 dager, nå har jeg forsiktig prøvd meg på 2 grain siden igår og regner med å merke det ganske raskt hvis dosen er for høy. Håper som dere andre at jeg også vil merke det på vekta og da i positiv retning selvfølgelig :P
Jeg merker også at jeg får tørre og sprø negler hvis jeg ligger for lavt, men det blir fort mye bedre når jeg kommer meg opp i riktig dose og da blir neglene så fine igjen.
Når det gjelder det Yvette sier om at hår og negler vokser nesten som ugress, så har det alltid gjort det på meg også, helt fra jeg var liten unge og jeg har aldrig spist noe spes med kost tilskudd. Frisøren min har flere ganger kommentert hvor fort håret mitt vokser mellom hver gang jeg er hos henne og jeg er der regelmessig (hver 6-8 uke).
Jeg skal ta blodprøver rundt den 15 oktober og det blir spennende å høre når jeg kommer på balderklinikken i november. De har ikke vært enige i at jeg skal gå kun på armour pga insulin restistensen min, men det kommer nok ikke som en bombe at for de at jeg har gått over til kun det....
Ellers så har jeg det veldig mye bedre enn for bare noen uker siden, så jeg føler jo at armour er det riktige for meg foreløpig.
Oppdatering følger selvfølgelig....
Fortsatt god helg. Jeg må fortsette å jobbe litt
-
01-10-06, 11:45 #35
ja, da er det mulig jeg er for lavt dosert, virker sånn etter hva dere skriver, og jeg merker dessuten at hendene er kalde igjen.. har ikke vært plaget med kalde hender på lenge, men det har jo vært sommer (!) Jeg fryser ikke på resten av kroppen, er god og varm, skjønner ikke dette, jeg er jo oppe i 2,5 grain... så føler på en måte at hvis det skal være noe håp for meg, at jeg skal bli bra, burde jeg ha blitt det nå. Jeg blir ikke klok på denne sykdommen, altså.
BRA å høre at du føler deg bedre, leya!
En fin søndag ønskes deg, og også resten av forumet!
-
01-10-06, 13:24 #36
Hei

Kanskje vi (inkl. meg) har det for travelt med å bli bedre?? Jeg tenker det av og til at kroppen styrer mye av dette selv. Og at vi som så gjerne vil bli bedre stresser systemet med å være for raske?? BARE en tanke altså! Ingen kritikk bare hverdags-filosofi 8)jeg er jo oppe i 2,5 grain... så føler på en måte at hvis det skal være noe håp for meg, at jeg skal bli bra, burde jeg ha blitt det nå. Jeg blir ikke klok på denne sykdommen, altså.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
01-10-06, 17:21 #37
Du har nok kanskje litt rett der Anne Ma.
Merker for min egen del at jeg nok stresser litt med å bli bedre. Kanksje derfor nedturene kommer som de gjør noen ganger.....
-
01-10-06, 18:16 #38
Tror nok du har rett i det Anne Ma.
Jeg tror også at stresset kommer av miljøet rundt oss.Det er liksom ikke kjekt å skuffe familie, venner, og kolleger med å ikke kunne komme på besøk eller gå på jobb.
Jeg merker at jeg gjerne vil være som andre og ha et ryddig hus, få på meg klærne mine som har blitt for stramme, og selvsagt får jeg skyldfølelse når katten får klumer i pelsen fordi jeg ofte er for trett til å børste henne.
Når jeg har vært sykemeldt så spør de på j obben har du blitt frisk nå? er du bedre nå? Da virker det veldig negativt å si nei.
Jeg ønsker meg en halv stilling med full lønn. En hushjelp som holder huset i perfekt stand og har maten klar til jeg kommer hjem og en make up artist som får meg til å se ut som en dronning selv om jeg føler meg som en vaskefille. Og så ønsker jeg meg fettsuging både her og der.
-
01-10-06, 21:13 #39
Ja Cat det der er det vel noen og en hver som vil ha
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
02-10-06, 10:09 #40
Cat;
Jeg også vil ha det akkurat sånn !!
(og en automatisk kattebørste, som vi kan sette katten under, så gjør jobben seg selv...)
Lignende tråder
-
Armour Thyorid - omregning av dosering fra Levaxin
Av bethen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 24Siste melding: 13-02-14, 16:34 -
Dosering armour. Bør kombinere med levaxin? Lav t4
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 10-11-06, 12:38 -
Dosering av Armour og Levaxin i kombinasjon
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 06-09-06, 21:42 -
Hvordan vet dere riktig dosering Levaxin/Armour??!!!
Av Ada i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 04-06-06, 17:35 -
nye prøver, armour og dosering, noen synspunkt?
Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 31-05-06, 10:16
Svar med sitat
Bokmerker