Det første jeg ser er at alle symptomene dine er forenlig med lavt stoffskifte. Det neste er det høye albuminet. Du burde teste TBG også tenker jeg da. Disse proteinene er bindingsproteiner for T4. Dette er kroppens måte å lagre forhormonet T4 på. Når det er mye av disse så må kjertelen jobbe overtid for å fylle opp de ledige plassene - og det er mulig kjertelen din ikke orker dette.
Da vil du få lav fT4.
Selve stoffskiftehormonet er T3 som dannes av en prosess som "biter" av et jodatom på T4. 4minus1=3 si?
fT3 målinga di viser et stoffskifte sånn mitt på treet og stemmer ikke med symptomene dine, og jeg vet ikke hvordan dette kan henge sammen. Den fT3målinga denne er målt etter er også følsom for den inaktiverte delen av T3hormonene (rev.T3) og hvis denne andelen er høy, kan dette være forklaringen.
En må stole mer på symptomene dine enn på målinger. Dagens målinger er under stadig forbedring, men er enda ikke gode nok.
Så savner jeg anti-TPO og TRAS tester. Er disse positive gir det diagnose.

Men - og du har jo et stort men da, det må du ikke overse. Underernæring setter igang reflekser i kroppen som ikke er så lette å ta med i vurderingen når en slik kompleks analyse skal foretas.
Du får prøve å være flink en stund og ta en måling i enden av en lang og flink periode.

56 i hvilepuls tatt før du står opp av senga ? Jo det er lavt om du ikke trener. Men du oppnår lett dette om du trener kondisjonsidrett.