Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Tråd: Fødte dere før termin?
-
15-09-06, 19:57 #1
Fødte dere før termin?
Leste for ei stund siden at de med stoffskifteproblemer ofte fødte litt tidlig, og at barnet var litt mindre enn gjennomsnittet. Det skulle gjelde selv om man var riktig medisinert.
Stemte det for dere?
http://www.thyreoidea.dk/menu-5/index.html
Se under "Graviditet og stoffskiftet".
-
15-09-06, 20:36 #2
Hei :-)
Jeg fikk i 2003 en sønn som var født i uke 35 (etter UL-termin,etter mens-termin i uke 37) og han var liten i forhold til gjennomsnittet sier noen leger, andre ikke... Han var 2580 g og 47,5 cm, altså lang og tynn.
Nå er jeg gravid igjen, i uke 20, har vært på ul og fått termin flyttet 11-12 dager denne gangen også.
Jeg har lavt stoffskifte og begynte på Levaxin 1.mars 2006Hypo og på levaxin siden mars 2006
-
15-09-06, 22:33 #3baremei Gjest
Min første fikk jeg som ubehandlet og hadde vært syk i flere år. Min andre kom mens jeg gikk på Levaxin (ja, som en "bivirkning" av behandlingen, faktisk).
Begge kom på termindagen (min, ikke legens) og begge veide sånn ca perfekt rundt 3,5kg.
Og at noe sånt skulle gjelde også som behandlet må jo være bare tull - er man riktig behandlet er man heller ikke hypothyreot, og siden de insisterer på at da er vi jo så friske som bare det er det også helt ulogisk at barna blir feil. Nemlig.
Er man ikke frisk er det noe annet, men oftest får barnet i magen all den omsorgen kroppen er i stand til å gi - det er mor som får lide for det, med tretthet, ammetåke lenge før ungen har sagt hei og tomme jernlagere osv...
Spis grønnsaker, ta vitaminer og tran (jeg tror på dobbel-tredobbel dose), drikk vann og sov med god samvittighet, så går det som regel bra.
Og siden fødselsvekten har økt de siste årene ville ikke jeg vært lei meg om jeg fikk et friskt nurk på snaut 3,5kg i stedet for 4,6.
Sånn bortsett fra at jeg er FERDIG med å få unger. Bare SÃ…Ã…Ã… ferdig!
-
20-09-06, 22:01 #4
Jeg har 4 barn. Første født uten medisin - 18 dager på overtid - tatt med keisersnitt. Nr 2 17 dager på overtid - med keisersnitt. Nr 3 ble tatt på termin. Så som du ser - her har det ikke hatt noen innvirning.
-
20-09-06, 22:02 #5
Gikk litt fort - jeg har bare 3 barn....
-
24-09-06, 20:28 #6
Ingen innvirkning her.
Førstemann var jeg ikke syk (så vidt jeg vet), for det lave kom først etterpå, og han kom 3 dager over ul termin og var 4 kg.
Andredamen gikk jeg på Levaxin, og hun kom 10 dager over og var 4.9 kg.
Fikk forøvrig høyt stoffskifte etter siste fødsel.Fra hypo til hyper på null komma svisj - og tilbake igjen - eller??? Foreløpig frisk
-
24-09-06, 21:07 #7
Hei.
Datter 3510g 8 dager på overtid, jeg var hyper.
sønn 3530g 7 dager før tiden, jeg var hypo.
Så mine barn er vel veldig på gjennomsnittet tror jeg?!?!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
24-09-06, 22:30 #8
-
06-10-06, 20:34 #9
Eg har berre hatt lavt stoffskifte med sistemann, men han kom 10 dager etter termin.. (mine to første kom dagen før, begge to).. og hadde god vekt på over 4 kg.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
06-10-06, 21:23 #10
jeg fikk hypo ved mitt først svangerskap, sannsynligvis som følge av (eller omvendt) at jeg også fikk en skikkelig alvorlig svangerskapsforgiftning. :( . min datter ble født 20 dager på overtid... (vi strøk nesten med begge to
)
nr to kom 6 år etterpå, og fødselen ble satt igang 3 dager før terminen på grunn ab svangerskapsforgiftning nr 2... :( , og han ble født 1 dag før terminen ( da tror jeg også fødselen såvidt hadde startet i forkant av dryppet faktisk).
så for meg stemmer ikke dette i det hele tatt.
min datter veide 3200g (var tynn på grunn av mekoniumaspirasjon) og min sønn veide 3400.Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
Svar med sitat
Bokmerker