For meg høres det ut som om du har litt vannansamling. Synes du at du hovner opp i ansiktet? Lettest å se rundt øynene. Finnes noe reseptfritt på apoteket som heter Uvalette. Kan kanskje hjelpe. Eller anbefaler jeg brenneslete, som også fåes på apoteket.

MEN - det kan jo være noe annet Lilja! Synes du skal gå til legen om det føles ubehagelig over lengre tid. Jeg ble en gang innlagt på sykehus og fikk vanndrivende intravenøst. DA var det ille, og det virket som en champagnepropp som smalt. Den gangen visste jeg ikke at jeg hadde hypothyreose. Mener å huske at jeg gikk ned over 2 kg i rent vann på ett døgn. Ikke fett altså! Noe binder vannet i kroppen på oss. Slik føler jeg det.

Frisk av forkjølelse? Spiser du nok vitaminer? Hvitløk er bra, men kanskje best forebyggende. Snakker om hvordan det virker på meg. Jeg tar mye kosttilskudd, og kan vel si at jeg aldri får slikt som forkjølelse og influena o.l. Mener at immunforsvaret jobber på høygir. Ta tran og hvitløk og vitaminer. Gjerne solhatt når du er syk! Og det beste rådet!: Gi kroppen hvile til å lege seg selv. Kan du ta det ro kjære Lilja? Noen dager? PRØV!

Vil legge til at jeg tror både kroppen din (restitusjon etter trening) og almentilstanden for øvrig tjener på at du gir kroppen noen dager fri fra trening. Da vil mye reparere deg Lilja og du legger ikke på deg! Kryp under dyna og slapp av fra alt stresset.

Hvis du gyver på med trening nå så setter du i gang stresshormoner, som igjen legger seg som fett. Har jeg lest. Gjelder cortisol. Noen kan kanskje korrigere meg. Synes det er ille å lese som du sliter. Begynn i en ende. Jeg gikk ned i vekt når jeg reduserte treningsmengden min. Jeg er hyper på trening selv, men kan nettopp derfor kanskje råde det til å ta pauser. Opptil flere dager og det påvirker ikke vekten, Og - det hjelper deg til å bli frisk. Du bryter ikke ned, men bygger opp.

Du bestemmer selv Lilja, men prøv å tenke annerledes. Et velmenende råd|.