Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
-
12-09-06, 20:18 #11
Hvis noen blør uventet mye, bør man få sjekket blodplatene/thrombocyttene. Det gjøres lett ved neste blodprøve.
For det kan være sammenheng med lavt stoffskifte og blødninger. I alle fall hvis det er snakk om autoimmune tilstander.
Jeg har hatt aktiv ITP to ganger - en autoimmun lidelse som ødelegger blodplatene mine. Kan være rimelig farlig fordi blodplatetallet kan synke så lavt at man får spontane indre blødninger.
Så kjenner jeg også ei med høyt stoffskifte som har hatt problemer med for få thrombocytter...
Så vær littegrann obs..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
12-09-06, 20:32 #12
Hva var antall trombocytter du hadde da du hadde ITP husker du det?
-
13-09-06, 00:49 #13
Tror den ene gangen det var på 28, men kanskje synkende. Var ganske mye ståhei begge gangene jeg hadde det i alle fall. De snakket om faren for indre blødninger og hjerneblødning.
Du kan se litt her:http://www.fbis.se/se/Normalt finns 150 – 400 miljarder trombocyter per liter blod. Vid ITP sjunker koncentrationen till 5 – 10 procent av den normala koncentrationen. Ofta till värden under 20 miljarder trombocyter per liter blod.
En ökad risk för blödning finns vid trombocytvärden under 50 miljarder, till exempel vid kraftigt våld.
Svåra blödningar, som hjärnblödning eller inre blödningar är mycket ovanliga, men kan inträffa, och då nästan bara vid trombocytvärden under 20 miljarder per liter blod."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
13-09-06, 13:53 #14
Lignende tråder
-
Blodprøve
Av Vilja i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 2Siste melding: 20-11-09, 09:40 -
Hvor raskt blodprøve etter doseendring?
Av trude.lutt i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 12-11-09, 13:39 -
Overraskende blodprøve svar etter stor doseøkning
Av Anne Ma i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 8Siste melding: 09-04-08, 16:13 -
For tidlig med blodprøve etter 14 dager på armour?
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 16-09-06, 22:22 -
blodprøve svar etter intatt armour noen som vet hvor mye
Av cathrin i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 29-06-06, 15:25
Svar med sitat
Bokmerker