Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Jeg har lyst til å… gi opp

Nå har jeg hatt denne sykdommen i 1 år, noe mange av dere sikkert syns er veldig kort tid da. Jeg har prøvd Levaxin og det var ingen forskjell med og uten Levaxin absolutt ingen.

Så prøvde jeg Armour og etter noen uker var det som å ha kommet til himmelen. Helt til den store nedturen med hypersymptomer og dosereduksjon.

Det fungerte ikke og jeg holdt på å sovne på jobb. Nå går det forsåvidt greit på jobb, men jeg er ofte så sliten at jeg kaster opp når jeg kommer hjem. Vekten har nå beynt å gå oppover igjen. Hodet verker og huden klør.

Kanskje jeg har for høy dose nå da, men det nytter ikke når man skal ha en jobb å holde på å sovne hver dag heller.

Egentlig så har jeg vel aldri vært sykemeldt så lenge som jeg har skullet heller. Første gang tvang legen meg tilbake etter å ha kjørt stoffskiftet mitt i grøfta med en T4 på 7 var under 12 da jeg måtte begynne å jobbe igjen og det var i alle fall for lavt for meg.

Nå er det sånn at jeg ikke orker noe utenom jobb og det er jo ikke noe liv det heller.

Tenker på sykemelding men det er ikke lett. Jeg har hatt en del egenmeldinger, og disse blir jo registrert og også sykemeldinger. Føler meg som hu som er sykemeldt ofte, syk til stadigheter og hos legen til alle tider. Snart blir jeg vel kalt inn til samtale om det er noe de kan gjøre for meg etc og at det er så mange egenmeldinger. Har opplevd det før med annen sykdom.

Samtidig har jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke orker mer slit.Jeg er så sliten at huset ikke ser ut, at katten har store klumper i pelsen fordi jeg ikke orker børste henne hver dag, ikke orker jeg snakket med folk heller.

Dette ble et langt og negativt, og sytete innlegg, men jet tar gjerne i mot kommentarer fra andre. I morgen er det mandag og jeg må ha bestemt meg for sykemelding eller ei. Egentlig ville det vært fint å vært sykemeldt til stoffskiftet var i orden, men det er vel ikke mulig. Om det noen gang blir det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Du vet at du har rett til sykmelding i 1 år før du evt må over på rehabilitering? Hvor lenge har du vært sykmeldt fra du ble det første gangen? Der er en karantenetid på 6 mndr der du må være i jobb før du evt opparbeider deg rettigheter til nytt år med sykmelding. (Tar forbehold om evt forandringer her siste året).

Når jeg leser hva du skriver her så er det ikke vanskelig å skjønne at du trenger at legen sykmelder deg. Husk nyansen her. Noen leger får ut piggene når pasienten sier at han/hun vil sykmelde seg. Det er LEGEN som sykmelder. Dette var bare et å apropos, men greitt å ta med seg dersom man har med arrogante leger å gjøre.

Kan ikke si annet enn at jeg føler med det. Ikke tenk på jobben! Ikke tenk på kollegaer! Tenk på deg selv! Du har rett til å bli sykmeldt når du er så dårlig. Print ut det du har skrevet eller skriv det som et brev til legen din. Har forstått at du har ikke den enkleste, så da er det kanskje best du SKRIVER til ham/henne.

Sett i gang. Det er mange som lar legen lese istedet for å sitte der og skulle forklare seg muntlig. Jeg har selv gjort det og vet at det har hatt god effekt.

Har fulgt med deg. Vet at du var oppe i 4 grain Armour og at du hadde skyhøye prøvesvar på fT4, og at du fikk hypersymptomer. Hvor fort forsvant disse? Jeg antar du reduserte Armour. Et lite sidespor dette. Trenger ikke svare. Lurer bare hva jeg har i vente på Armou selv.

Lykke til da cat! Ikke gi deg! Er man syk så har man ingenting på jobb å gjøre!

Har lest gjennom innlegget ditt ennå en gang. Du skriver om mange egenmeldinger. De teller ikke som sykmeldinger. Kan du ikke ta sikte på 1 år med sykmelding? Jeg fikk 2 og 2 mndr i gangen inntil året var oppbrukt. Kan hende du er bra når den tid er gått? Kanskje du trenger å meddele legen at du har behov for å tenke langsiktig? Sykmelding en uke i hytt og pine er bare tull når man er så syk som deg!

Jeg blir så harm når jeg leser slike historier. Jeg har vært der selv. Jeg kjenner meg så godt igjen, men jeg grafset til meg rettighetene mine. Jeg var som en igle på lege og hele systemet - og fikk hjelp!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Hei Cat.
    Er det ikke bedre med en sykemelding enn å gå slik du gjør nå?
    Jeg synes faktisk du fortjener det, istede for å hangle slik du gjør nå.

Kjenner igjen det med husarbeidet, det gir deg nok dårlig samvittighet det også, det er vondt når man hele tiden føler man får gjort ting halvveis.

Jeg tror det å få sykemelding også setter litt fart på legen din til å hjelpe deg litt mer.

jeg jobber ikke nå jeg, men får ikke gjort det jeg burde alikevel jeg.hehe
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei cat

Jeg har vært på medisinsk rehablitering i ca 11 måneder nå. Jeg hadde vært sykemeldt i 1 1/2 år før diagnosen ble stilt. Jeg hade store planer om å prøve meg nå, men etter en periode med en del aktivitet ser jeg at jeg ikke kommer til å klare det :( Er lei meg for det, men kommer til å fortsette på rehablitering en stund til ja!

Jeg nekter å grave meg ned i ei grøft pga systemet. De er der for å hjelpe oss ikke omvendt. Legen min skjønner hvor sliten jeg er. Han fikk sjokk da jeg gikk ned i kjelleren for et par måneder siden. Gikk fra å være oppegående sliten, men smilende jente, til en gråtene skjelvende klump og det på bare 3 uker. Og det er bra å få vist han svakheten min også. Jeg har sluttet å bry meg om annet en det jeg føler at kroppen takler. Jeg er ikke bra og jeg tror gjerne det er på tide å snuse bort på kombi behandling.

Jeg gjentar det jeg har sagt til deg før; Sykemeld deg med god samvittighet. Du er syk, IKKE LAT!!! Det er OK å ta den tiden man trenger. Jeg spurte legen min om hva som var viktigst å være sosial eller å bruke alle mine krefter på å trene; Han tvilte ikke en gang: å være sosial er viktigst! Og du har ikke energi til noe annet enn en jobb som ikke gir deg annet enn smerter og sorg fordi du ikke er frisk nok. Du trenger glede og noe overskudd til å kunne være deg, og ikke en som alltid er på kanten med manglende energi!!

Svelg det sure eplet og tenk kun på deg og kroppen din en stund. Det er ikke verdens undergang å ikke være på jobb. Den venter på deg når du er frisk nok.

Klem til deg cat!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Kjære Yvette, Sandra og AnneMa

Tusen takk skal dere ha alle tre. Dere har virkelig gjort en vanskelig dag og en vanskelig avgjørelse letttere. Jeg gruer meg til å ringe på jobben i morgen og si at jeg ikke kommer, og jeg gruer meg til å be om den sykemeldinen og aller mest til at mine foreldre får vite at jeg er sykemeldt. De er sånn i mot sånt

Imidlertid merker jeg at jeg gruer meg til å gå på jobb. Det er jo ikke sånn det skal være da, riktig nok ikke verdens mest spennende jobb, men den er grei nok. Men nå gruer jeg meg. Ferien gikk med til hypersymptomer så den ble liksom borte...

Du Yvette spør hvor fort jeg kommer ned på normal nivå igjen. Det skjer fort hos meg både når jeg bruker Armour og Levaxin. På Armour var det 4,8 tall pr dag ( dersom det er likt hver dag jeg har regnet og delt da slik at det blir sånn ca fra 62 til 58 på en dag eller egentlig litt mer faktisk)

TUSEN TAKK FOR AT DERE ER TIL!!!!

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Føler med deg, og ønsker deg lykke til, cat. Håper du får tatt deg en "pause" fra jobb slik at du kan bli bedre!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei du må ikke gi opp selv om man får lyst til det av og til assa jeg kjenner meg igjen med noe av det du forteller. Men jeg har ikke jobb engang jeg da og det har du og synes du er flink som klarer det Men så er det jo ikke godt og føle at man er så sliten at man ikke makter da burde du nok få lov og få en pause og samle krefter og få det litt bedre

Håper du får det bedre du fortjener det GODKOZ tenker på deg
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

vet hvordan du føler deg. jeg var slik når jeg ble sykemeldt hadde mest lyst å bare gjøre slutt på alt, var så sliten,ryggen.hele kroppen gjorde hvondt...men på grun av nye sykemeldingordningen så prøvde legen å få meg mer i jobb,så jeg jobber halvt nå,nå har jeg er mye bedre liv,har ofte overskudd til å gjøre andre ting,jeg går på yrkesrettetattføring.og for tiden går jeg til en yrkesrådgiver. for tiden så er jeg litt deppa,deppa,det er litt rart,vil ikke gå på klubb,ikke på hyttetur med jentene.bare å ta fatt på hobbyen ,lage glassmykker.glassfat er et ork noen dager,husarbeid er det verste.jeg havner ofte opp med å gjøre flere ting,tror dette har mye med vekten..holder på å spise fornuftig...går til hypnose for vekten. men er litt sint på helsenorge,har en kul i munnhulen,,var på et spisialistsenter på sotra, trodde jeg skulle fjerne den der,,,men neida, han henviste meg til haukeland for opprasjon .... hva med å sende meg til en lege i stedenfor 2 ,da hadde helsenorge spart penger,som det kunne brukt på andre ting,,,det ble masse dette ,kansje litt rotete ...
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hvordan har det gått med deg i dag cat?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Tusen takk til alle som har skrevet til meg. Det varmer virkelig i en vanskelig tid.

til deg Skay vil jeg nevne at det ikke trenger være negativt at du blir sendt til et annet sykehus. Her hvor jeg bor i Stavanger er det vanlig å sende pasienter for enkelte operasjoner til Haugkeland. Det kan være at det er nødvendig med et større sykehus for å kunne foreta en slik operasjon som du trenger. Lykke til

Sklik har det gått for meg i dag. Jeg syklet til legen, fordi jeg har ikke bil. Var helt utslitt da jeg kom dit. Jeg fikk komme inn med en gang. Måtte jo fortelle at jeg ikke hadde holdt ut uten medisin særlig lenge. Heldigvis var legen grei i dag faktisk. Sa at han skjønte at jeg var sliten og at det var vanskelig for meg å be om sykemelding, at det føles som et nederlag. Jeg fikk sykemelding i 14 dager og det er jeg glad for.

I dag makter jeg ingenting. Leiligheten ser ikke ut, varene står i posene enda, jeg er sulten men orker ikke lage mat og nesten ikke spise. Er spendt på blodprøvene jeg tok i dag. Det var tøft å fortelle det på jobb, og det værste blir når mine foreldre og spesielt min mor får greie på det. De er ikke positive til sykemeldinger. Dersom de er for negative blir det besøksforbud på dem. Jeg er helt på bånn i dag.

Blodtrykket var fint og pulsen også. Ellers så ville legen som vanlig at jeg skulle være uten tabletter nå når jeg var sykemeldt. Kløen som jeg plages av kunne SELVSAGT skyldes Armour.

Side 1 av 4 1234 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn