Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Tråd: Jeg føler meg mislykket
Threaded View
-
10-09-06, 13:37 #2
Du vet at du har rett til sykmelding i 1 år før du evt må over på rehabilitering? Hvor lenge har du vært sykmeldt fra du ble det første gangen? Der er en karantenetid på 6 mndr der du må være i jobb før du evt opparbeider deg rettigheter til nytt år med sykmelding. (Tar forbehold om evt forandringer her siste året).
Når jeg leser hva du skriver her så er det ikke vanskelig å skjønne at du trenger at legen sykmelder deg. Husk nyansen her. Noen leger får ut piggene når pasienten sier at han/hun vil sykmelde seg. Det er LEGEN som sykmelder. Dette var bare et å apropos, men greitt å ta med seg dersom man har med arrogante leger å gjøre.
Kan ikke si annet enn at jeg føler med det. Ikke tenk på jobben! Ikke tenk på kollegaer! Tenk på deg selv! Du har rett til å bli sykmeldt når du er så dårlig. Print ut det du har skrevet eller skriv det som et brev til legen din. Har forstått at du har ikke den enkleste, så da er det kanskje best du SKRIVER til ham/henne.
Sett i gang. Det er mange som lar legen lese istedet for å sitte der og skulle forklare seg muntlig. Jeg har selv gjort det og vet at det har hatt god effekt.
Har fulgt med deg. Vet at du var oppe i 4 grain Armour og at du hadde skyhøye prøvesvar på fT4, og at du fikk hypersymptomer. Hvor fort forsvant disse? Jeg antar du reduserte Armour. Et lite sidespor dette. Trenger ikke svare. Lurer bare hva jeg har i vente på Armou selv.
Lykke til da cat! Ikke gi deg! Er man syk så har man ingenting på jobb å gjøre!
Har lest gjennom innlegget ditt ennå en gang. Du skriver om mange egenmeldinger. De teller ikke som sykmeldinger. Kan du ikke ta sikte på 1 år med sykmelding? Jeg fikk 2 og 2 mndr i gangen inntil året var oppbrukt. Kan hende du er bra når den tid er gått? Kanskje du trenger å meddele legen at du har behov for å tenke langsiktig? Sykmelding en uke i hytt og pine er bare tull når man er så syk som deg!
Jeg blir så harm når jeg leser slike historier. Jeg har vært der selv. Jeg kjenner meg så godt igjen, men jeg grafset til meg rettighetene mine. Jeg var som en igle på lege og hele systemet - og fikk hjelp!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Svar med sitat
Bokmerker