Sitat Opprinnelig skrevet av pling
....så hvis man har hypotereose og ikke tar medisiner, bør man spise jod?
...og aminosyrer?

Ja, jeg vet jo ikke om biokjemien er så enkel (...da burde vel noen tatt tak i det på forhånd?), men personlig har jeg stor tro på at mye sykdom er "menneskeskapt" gjennom feilernæring* og forurensning.

*Med feilernæring mener jeg ikke at vi som blir syke lever av boller og brus, men snarere at det generelle kosthold består av veldig mye raffinert mat (hvitt mel, hvitt sukker, bordsalt, osv.) som har mistet sin næringsverdi, i tillegg til kommersielt dyrkede frukt og grønnsaker og storstillt kjøttproduksjon som også forringer næringsverdien av disse matvarene. En del av våre matvarer pasturiseres for å hindre oppvekst av farlige bakterier, men dette fører også til tap av gode bakterier... Vi er jo alle forskjellige - kan det være at en del av menneskene har bedre genetiske forutsetninger til å overleve på denne kosten, mens den gjør enkelte av oss andre syke?

Kanskje tilskudd av jod og aminosyrer i alle fall kunne være verd et forsøk for dem som har alle hyposymptomene, men for "fine" blodprøveresultater til at legen vil gi dem stoffskiftemedisiner?