Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
Jeg synes at kaloritelling er tøv.

Her er forresten bivirkningene ved reductil: Lav apetitt, tørrhet i munnen og søvnløshet. I tillegg advares det mot dette preparatet dersom en har problemer med nyrene samt ved epsilepsi.

Og ved Xenical: pustevansker, problemer med å lukke munnen, oppsvulmede lepper, tunge samt ansikt. Diare, endret farge og lukt på avføring, samt endel andre jeg ikke får oversatt. Også her er det endel forbehold; preparatet må ikke taes ved nyreproblemer, anoreksia, bulimi, diabetes, samt dersom du ammer.

Du skal med andre ord være passa fortvila, veldig overvektig samt ha prøvd det meste innen kostholdsomlegging og mosjon før det kan bli aktuelt å vurdere noe slikt.
Folk må gjerne få synes at kaloritelling er tøv, men jeg vet av erfaring hvis jeg ikke passer på antall kalorier så går vekta oppover raskere enn jeg rekker å blunke, så for meg er det ikke tøv.

Selv har jeg prøvd Reductil, og du har helt rett i at en får tørrhet i munnen, litt hodepine og søvnvansker kan være problemer, men for de fleste er dette bare en overgang. Og som jeg nevnte i innlegget mitt før så skal Reductil kun brukes etter samråd med lege.

Og når en har en BMI på over 35 så er en ikke passe fortvila, da er en jævlig fortvila for å si det rett ut...... Og når en i tillegg lever sunt og fornuftig OG trener i tilegg og ikke noe funker da håper en på gode råd og er innstilt på å prøve det meste.