Side 9 av 16 Først 12345678910111213141516 Siste
Viser søkeresultater 81 til 90 av 152

Tråd: Rare meg :,(

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei og takker så mye for bra svar blir så glad og ja det varmer alle de svarene jeg får

Jeg vet ikke om jeg får i meg nok men spiser ivertfall det jeg skal som Psykologen sier.

Det som sliter mest på meg tror jeg er tvangstreningen :,( 3 ganger i uke og de dagene det er trening er det og slite seg ut til jeg ikke orker mer og nesten sku hatt en ukes fri assa sliter meg ut og det er ikke godt. Jeg har prøvd trene mindre og det gikk bra en stund men nu er det for mye igjen :,( Jeg hater Trening den er ikke min beste venn den sliter meg mest ut :,( Det er ikke gøy.

Jeg håper jeg får det bedre etterhvert jeg vet jeg har gått litt ned nå og Anorexian har bestemt en del. Og at den bestemmer er ikke godt for meg. For jeg vil være sterk og kjempe mot den.

Så er det også stoffskifte som bekymrer meg det er det som gjør at jeg overtrener jeg er redd for at jeg blir så stor om jeg roer ned jeg er redd denne sykdommen også og føler meg ikke trygg og det er ikke godt :,(

Gode klemmer til alle dere flotte fine mennesker her inne setter stooooooor pris på dere alle Glad i dere jeg
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Hei Lilja,

skulle egentlig gitt deg tilbakemelding på mye av det du skriver, men jeg er litt opptatt nå med å skulle skrive noen jobbsøknader akkurat nå.

Men jeg ville bare i full fart komme med et lite forslag... At du kanskje slutter å trene på studio, også finner du heller en annen aktivitet som gir deg energi og treningsglede? Har trent mye på studio selv, særlig i perioden jeg utviklet lavt stoffskifte og ikke skjønte hvorfor vekten plutselig uoppfordret begynte å stige.. Visste ikke da at det var stoffskiftet som dalte og satte ned forbrenningen min, begynte å lure på om det var jeg som spiste for mye (noe jeg overhodet ikke gjorde) ettersom jeg ikke skjønte at det var stoffskiftet sin skyld og ikke min, og jeg kjørte meg nok derfor litt for hardt.

Nå vet jeg imidlertid at på grunn av at noen har skrudd ned stoffskiftet mitt (hihi) så kan jeg ikke ha samme mål for kroppen min som jeg hadde tidligere. Det gjelder både hvordan den skal se ut og hvordan den skal fungere.

Kanskje du også kan prøve å tenke litt slik. Jeg vet det er vanskelig, men man får ikke ro før man senker kravene til seg selv og lærer seg å akseptere at livet forandrer seg, og det er ikke alt man kan styre og kontrollere selv.

Har du noe skog eller mark i nærheten der du bor?

Jeg ville sluttet på det studioet du går til, det virker som veggene der suger energien din ut av deg (eller kanskje er det tredemølla ) og du trives ikke egentlig så godt der men forbinder det med slit og noe du "må". Men det må du ikke.

Jeg ville fått meg en turkamerat (samboeren, ei venninne, nabokjerring etc.) og gått på turer ute i frisk luft! frisk luft er veldig bra for oss, og dagslys er bra for å motvirke depresjon, treningen er gratis, du kan være ute i naturen akkurat når du vil!! masse fordeler med utendørstrening. Du kan også ta med deg samboeren din på en helgetur på fjellet! Leie en hytte hos turistforeningen eller noe, det er mange muligheter.. Jeg for min del har nå lovet meg bort på blåbærtur i helga. hi-hi. Mosjon og sunne bær kombinert, kan det ble bedre??

Oj, nå ble dette litt langt allikevel.. ops, hehe. Men poenget (som jeg bruker litt tid på å få frem) er iallfall at jeg lurer på om ikke det finnes andre aktiviteter/treningsformer som er lysbetonte og er bedre for deg, samtidig som du føler du får brukt kroppen din! Sånn at du kan slippe å dra på dette studioet som du ikke har det godt på..

Du får tenke litt på det, beste Ønsker og Klem fra meg! =)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei og takker for langt svar Jeg har så lyst og slutte på det treningstudioet jeg hater det uff men så er eg redd hva skjer med meg da jeg slutter uff

Her jeg bor er det mange steder og gå turer men man må kjøre litt og jeg har ikke lappen men i helgene er jeg som regel i skogen liker meg der men blir fort sliten :,(

Du er heldig som skal på Blåbær tur det er godt med Blåbær jeg og vil på blåbær tur he he ska se om det kan bli det til helgen

Jeg vil og trene litt i helsestudio men ikke så mye assa det blir mye og i tillegg en del på trimsykkeln her hjemme uff sliten blir jeg og idag er en av de dagene som jeg sliter meg ut :,( Men jeg klare ikke stoppe men vil men er redd hvordan klare og ikke være så redd ?

GODKOZ lykke til med jobb søknadene
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Hei Lilja,

Jeg er heilt enig med de andre her. Treningsstudioet er sikkert ikke så sunnt alltid. Du sier du er redd for å slutte. Men du kan jo prøve i en periode, også kan du heller begynne på igjen seinere. Treningsstudioet kommer jo alltid til å være der om du får lyst å begynne på igjen. Det er heilt sikkert ikke noe problem å ta en pause en stund.

Det er viktig å kunne slappe av litt innimellom også. Har du prøvd yoga? Jeg trener litt "yoga mot stress" hjemme, og synes det er veldig bra. Når musklene og kroppen slapper av og man lærer seg å puste riktig påvirker det psyken og sinnet også. Absolutt å anbefale!

Klem og lykke til!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Lilja

Leste nettopp at hvis man trente veldig mye så kunne man tappe kroppen for ulike mineraler, evt vitaminer. Dette kan være noe av forklaringen på at du er så fryktelig sliten. Kroppen klarer ikke å nyttiggjøre seg treningen din, tvert imot bryter det den ned. Har vi også f.eks. ikke hørt om tretthetsbrudd?

Husker ikke linken dessverre. Men det er vel rimelig kjent at man skal veksle mellom trening og hvile hvis det skal være en sunn form for trening.

Håper du klarer å begrense deg litt samt å gjøre litt mer av hyggelige aktivitetsformer. Og/eller noe du var inne på tidligere: ta deg en ferie fra treninga.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei og takker for bra svar her Jeg klarte bremse ned litt på trening idag og det er lenge siden men jeg må nok bli flinkere til og bremse er nok ikke bra nok men

Er da en start så får jeg prøve roe ned det trenings stresset som jeg kaller det uff det er jo ikke godt.

Sliter meg ut mye av det så trenger roe meg ned. Men blir så redd og hater det og vet ikke hva skjer med meg som føler meg som en ballong men vet at jeg er langt fra det assa men ekkelt føle det sånn at da blir jeg større men jeg vet det er følelse men er redd uff

Godkoz

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Søvn ?

Idag sov jeg ekstremt lenge og jeg føler jeg var borte assa at jeg bare våknet og husker ingenting :,(

Jeg hører aldri katten vår heller da den skal inn så samboern min må slippe han ut og inn da jeg sover hører jeg ikke noe og er helt borte. Jeg hører katten da jeg er våken da må le av det men :O)

Synes det er ekkelt da nesten som man blir redd for og sove igjen tenk om en gang jeg ikke våkner igjen for kroppen bare ikke mer :,(

Jeg kommer meg aldri til legen eller får somlet meg til og ringe ditt :,(

Jeg tar feil av datoer nå hele tia synes det er fælt vet hvilken dag det er men datoen og gud jeg hater tall :,(

Jeg føler meg mer død en levende for tiden og Utkjørt eller utmattet vondt under øynene føler meg konstant sliten og ekkel :( Tenker mye og vil liksom ikke ha det sånn heller da :,(

Klemz

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg opplevde noe av det samme før jeg fikk diagnosen. Det føltes som om at hvis jeg sovnet da ( det skjedde en enkelt dag) så ville jeg ikke klare å våkne igjen, og jeg måtte kjempe meg ut av søvnen. Ellers når jeg er skikkelig dårlig så tenker jeg av og til på hvordan i all hverden jeg skal klare å stå opp.

Levende død føler jeg meg ofte når jeg er dårlig og det er en beskrivelse jeg bruker til legen min for å forklare hvordan jeg har det og det virker faktisk kanskje en idé for deg også.?

Når det gjelder legen så må du nok bare bestille tid. Det høres ikke ut som om du har det særlig bra n¨å.

God bedring.

Klem Cathrin

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg skal prøve og få bestilt en time jeg er ikke bra nå for tiden så det ska jeg prøve på

Kansje må jeg si til legen jeg er mer dø enn levende kan hjelpe jeg får prøve det skader ikke ivertfall

Takker for svar

Klemz

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

hei lilja og cat.
    sååå godt å høre ar det er fler som sliter med tretthet,og det med hukommelsen.
    TALL ja,det er stort problem for meg,flaut å være så trett,og nesten aldri huske datoer,kan huske mye annet,men datoer er nesten håpløst.husker ikke når jeg gjorde hva når folk spør,husker hva jeg gjorde,men ikke når.ikke om det var igår,på mandag osv.
    tåler lite at mannen min fleiper om dette,er jo så hårsår vet dere,og så irritabel,føler at betablokkene blir humørpiller på en måte,hvis jeg glemmer de,blir jeg skikkelig irritabel,og føler ett slags trøkk på hjertet,greier ikke puste med magen,bare brystkassen.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Side 9 av 16 Først 12345678910111213141516 Siste

Lignende tråder

1. Rare ord - magistrat og magister
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 6
    Siste melding: 29-10-08, 15:38
  2. Øre-nese-hals-spesialist --- folk er rare ;-)
    Av Stina i forumet Hos legen
    Svar: 4
    Siste melding: 09-11-07, 10:18
  3. TSH rare verdier
    Av skaye i forumet TSH
    Svar: 4
    Siste melding: 05-10-06, 19:25

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg