Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Er det sånn denne sykdommen er?

Legen min sa i begynnelsen at jeg ville være eurotyrot i løpet av noen få dager. Det vet jeg jo nå var bare tull. :evil: Men jeg trodde jo at etter en stund så ville en finne riktig dose og kunne leve et normalt liv. Kanskje det er sånn for noen. Slik er det ikke for meg. Hadde det bra i 3 måneder. Nå er det på an igjen, føles som om jeg var hyper en stund noe som stemte nå derimot syns jeg å gjennkjenne den fryktelige følelsen fra skikkelig hypo. Dersom det er tilfelle kommer jeg ikke til å gå på jobb på tirsdag, og jeg ber om sykemelding. Sist gikk jeg tilbake altfor tidlig på grunn av en lege som presset meg , en mor som har vært leder hvor hun arbeider og som ikke syns sykemeldinger er noe særlig, samt egen dårlig sammvittighet som ikke ble bedre av disse tol Denne gangen skal jeg ikke gå får jeg er i form for ¨slite seg gjennom dagene en gang til det orker jeg ikke. Så er denne sykdommen sånn med dårlige og gode perioder hele tiden?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Hei cathrin!

De andre armourbrukerne som har delt sine erfaringer har alle meldt om en god bedring før de har opplevd at ting har stått stille, eller et lite tilbakefall, før formen har bedret seg igjen.. altså to skritt frem og et tilbake.. hele veien til det å endelig føle seg helt bra.

Tenkte først at det var en slilk nedtur (skritt tilbake) du opplevde nå.. Men så kom jeg på at du har rapportert om kvalme, oppkast m.m i andre poster. Sånn skal det jo ikke være.. Men det som også er en faktor er jo at du tar atskillig mer armour enn alle oss andre. (til og med finn, en fullvoksen mann!!) Og du er jo i tillegg liten av størrelse, og skulle hatt mye mindre. Tror du ikke det er her det kan ligge??

Og når det gjelder dette med sykemelding så forstår jeg problematikken utrolig godt, men du må bare legge alle andre hensyn til side og lytte til deg selv og kroppen din! Ã… begynne å jobbe før man er klar for det vil bare virke mot sin hensikt. Skal du fungere i arbeidslivet, må du gå dit frivillig - og ikke før du er klar for det!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Takk skal du ha Marianne

Dosen var vel litt høy, kanskje fordi jeg har gått ned en del kilo i vekt og dermed skulle redusert dosen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Har lest om flere Armourbrukere som melder om nedtur etter noen måneders bruk. Det hadde jeg også og det var litt vanskelig å komme seg. Kan nesten se ut som at det kommer fler nedturer, men de blir bedre etterhvert da.
    Det tok tid, så begynnte det å bli bedre, men da begynte jeg å blande inn litt Levaxin for jeg håpet å bli enda bedre. Det kan iallfall jeg glemme ! Jeg ble mye verre. Så begynte jeg å teste D-vitamin - da ble jeg også verre ! Jeg har hatt problemer med leggkramper siden jeg begynte på Levaxin og disse blei nå minst like ille som før - helt til at jeg fant ut at kalsium kurerte leggkrampene.
    Sånn driver jeg på - og det ser ikke ut som at jeg blir ferdig heller. Ikke så rart, er en ikke bra så vil en jo bli bedre ?
    Må nesten også si at legga mine er ikke som andres. Det er en konstant synlig aktivitet der - ser ut som rykkninger eller små leamus. Det finnes noe som heter facikulasjoner, men det er ikke helt det heller. Jeg kjener ikke noe til denne aktiviteten og kan ikke kontrollere den, men leggene er konstant vonde. Jeg har ikke funnet noe som kan bedre vonten, men kalsium tar krampene allfall, og det hjelper bra det da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Hvor har du fått informasjon om sykdommen?
    Av jessica i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 13
    Siste melding: 31-08-07, 17:26
  2. hvordan gi andre innsikt om sykdommen sin?
    Av Lissa i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 13-11-06, 12:53
  3. Det verste med denne sykdommen. Min mors manglende forståelse.
    Av cathrin i forumet Familielivet med stoffskiftesykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 26-08-06, 00:10
  4. ny med sykdommen
    Av grynet i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 19-04-06, 20:43

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg