Viser søkeresultater 21 til 30 av 112
-
16-08-06, 00:12 #21
Kan man ikke ta thyroxin sammen med jern?
Og er thyroxin det samme som levaxin? Og hva skjer hvis jeg har tatt de samtidig da?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
16-08-06, 00:17 #22
Jeg er inne akkurat nå og svarer deg. Utifra det jeg har forstått fra andre som tar Armour her inne så mener jeg bestemt at de har skrevet at det skal taes langt unna jern. Samme som med Levaxin altså. Tar jeg feil dere kloke?
Armour thyroxin er ikke det samme som Levaxin. Armour inneholder både T4 og T3. Levaxin inneholder bare T4, som skal omdannes til fT3 og fT4. Skulle hatt noen linker her, men tror dette er opplest og vedtatt. Du finner mer om dette om du bruker søkemotoren. Anbefales.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
16-08-06, 00:23 #23
Re: Kan man ikke ta thyroxin sammen med jern?
Hva har du tatt samtidig mener du? Jeg tar både armour og Levaxin nå, og jeg tar de samtidig. Og har ikke noe problem så langt. Har bare tatt i 4 dager så litt tidlig å si langtidsvirkning.
Opprinnelig skrevet av Krapylet
Men mener du at du har tatt i dag begge deler og lurer på om det er lurt? Helt ok det hvis du ikke har tatt dobbel dose eller noe sånt. Da bør du vel hoppe over i morgen.
Eller mener du at du har tatt thyroxin og jern sammen? Nå er jeg en smule forvirret, men det er sent. Om så er så kan det da umulig ha noe å si for en dag! Hadde ikke bekymra meg det minste.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
16-08-06, 00:25 #24
Er det ikke minst 2 timer fra hverandre de skal tas? Og det fordi jern hemmer tyroxin-opptaket eller noe slikt?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
16-08-06, 00:28 #25
Minst 6 timer vel?? OI! Ikke bra å lese teksten uten å legge frem dokumentasjon! Men jeg er for trett.

Her må da ligge masse linker om dette på forumet. Bruk søkemuligheten! Kjempefin den!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
16-08-06, 00:32 #26
Takk for svar.
Jeg tar jern og levaxin daglig, og siden jeg surrer sånn tar jeg de like godt samtidig..men det jo kanskje ikke så lurt det?
Uff, kan det være derfor det fortsetter og være så lavt selv om jeg har begynt på medisiner? Legen syns visst det var litt rart også...at det ikke ble noe bedre.. har ikke gått lenge på medisiner da..For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
16-08-06, 00:37 #27
Det er ikke lurt i det hele tatt! Men akkurat HVA jernet saboterer er jeg ikke sikker på så - nå googler jeg snart! :evil: Er helt hjernedød! Har snakket mye om dette på forumet tidligere.
Dårlige svar du får som ikke er dokumentert i innlegget! Beklager! Jeg skal prøve å finne en link til deg.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
16-08-06, 00:43 #28
Stina har rett. Minst 2 timer. Jeg bruker å vente 6 timer. Aner ikke hvorfor jeg har hengt meg opp i det. Her er linken:
http://www.felleskatalogen.no/felleskat ... 83758.html
Interaksjoner: Nedsetter virkningen av digitalis. Kan gi økt effekt av perorale antikoagulantia. Levotyroksin kan redusere effekten av legemidler som senker blodsukkernivået. Ved samtidig inntak av kalsium og levotyroksin reduserer kalsiumkarbonat absorpsjonen av T4, og bør tas med minst 2 timers mellomrom. Jern og levotyroksin danner uløslige komplekser in vitro, og bør tas med minst 2 timers mellomrom. Salisylater, dikumarol, furosemid i høye doser (250 mg), klofibrat, fenytoin og andre substanser kan fortrenge levotyroksinnatrium fra plasmaproteinene. Dette resulterer i en forhøyet T4-fraksjon. Polystyrensulfonat kan redusere absorpsjonen av tyroksin, og de bør derfor gis med 4 timers intervall. (I: H03A thyreoideapreparater)• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
16-08-06, 00:47 #29
Begynner å føle meg direkte dårlig her
Kan det hende at jeg har ødelagt alt? at det ikke har vært noen "vits" for meg å bruke medisin? (hvis du skjønner hva jeg mener)
Ja, da skal jeg iallefall ikek ta det sammen lenger...syns legen kunne sagt noe om det jeg da men...
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
16-08-06, 00:52 #30
Opprinnelig skrevet av Yvette
Skjønte ingen verdens ting av det der
Tror jeg skal lese det i morra når jeg er våken..hehehe.
Tusen hjertlig takk for svar
Lignende tråder
-
Har jeg jern og B12 mangel?
Av Tornerose i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)Svar: 15Siste melding: 26-08-10, 10:51 -
Nature Thyroid, kalk og jern
Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 26-03-10, 19:30 -
Kvikk fiks for jern..?
Av Kevlin i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)Svar: 13Siste melding: 26-03-10, 14:26 -
Jern...., kvalme?
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)Svar: 6Siste melding: 19-09-07, 20:39 -
Levaxin + kaffe, jern og kalk...
Av Heidi i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 18-02-07, 17:03
Svar med sitat
Bokmerker