Side 7 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 83
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Stina

Jeg fant de fleste forklaringene på blodprøvesvarene dine. Nå er ikke jeg så god på dette, men for meg så er det hormonutslagene dine som får meg til å reagere. Har legen gjort noe med dette??

B-LPK 4.0 (3.5 - 10.0), brukes for å påvise Lupus

B-HB 12.6 (11.7 - 15.3), brukes i diabetes undersøkelse

B-MCH 29 (27 - 33), utredning av anemi av ukjent årsak

B-TPK 235 (145 - 390), vet ikke hva dette er

S-FERR 82 (12 - 165), ferritin måling for å se etter jernmangel, litt lav

S-B12 307 (110 - 550), B-12 vitamin

S-FOL 32.9 (5.9 - 40.0), for å se om man mangler folat

S-GL 5.2 (4.0 - 6.3), Mistanke om hypo- og hyperglykemi. Kontroll av diabetes mellitus

S-ALB 41 (36 - 45), Albumin for å sjekke ødemer av ukjent årsak. Og lever skader

S-KR 51 (45 - 90 (eller 50)), kreatinin, sjekkes ved muskel smerter

S-GFR >60 (gadd hun ikke skrive engang fordi den var innenfor normalen) kreatinin og denne hører sammen. OG det er nok derfor det ikke var vits.

S-URAT 298 (155 - 350) , samme som urinsyre, brukes ved mistanke om urinsyregikt

S-GT 40 (10 - 75), Utredning ved tilstander med høy S-Alkalisk fosfatase av ukjent årsak. Påvisning av medikamentell leverskade.

S-ALAT 33 (10 - 45), Utredning av leversykdommer og kontroll av parenkymatøse leversykdommer.

S-K 4.1 (3.6 - 5.0) ???????? Kan være vitamin K

S-CA 2.35 (2.15 - 2.51), Calsium

S-CAAL 2.36 (2.17 - 2.47), ????

S-MG 0.86 (0.71 - 0.94), Magnesium, Mistanke om magnesiummangel: malnutrisjon, malabsorpsjon, langvarig diare eller drenasje fra tarmkanalen, alkoholisme, uklare tetani- og krampetilstander, visse hjerterytmeforstyrrelser, uforklarlig hypokalsemi, hypokalsemiske og hypokalemiske tilstander som ikke responderer på behandling. Mistanke om magnesium overskudd: akutt nyresvikt og kronisk nyresvikt i sent stadium.

S-TSH 0.16 (0.30 - 0.40)
    S-FT4 23.2 (10.0 - 19.0)
    S-FT3 5.2 (3.0 - 5.7)
    S-TPO 905 (<=60)

S-ØSTR <0.05 (0.00 - 0.30), ?????? det er nok østrogen dette

STESTK Sendt (OK - hvor og hva er resultatet?)

S-FSH 45.9 (1.0 - 12.0), Mistanke om hormonell forstyrrelse hos begge kjønn. Infertilitetsutredninger, tumores i gonader, hypofyse og hypothalamus, visse menstruasjonsforstyrrelser. Vurderes i sammenheng med kjønnshormoner. Undersøkelsen kan utvides med en belastningsprøve med GnRH (Gonadotropin Releasing Hormon).

S-LH 17.9 (1.0 - 12.0), hormon, Akutt pankreatitt, pankreas og galleveislidelser. Akutt abdomen.

S-PROL 155 (100 - 700), prolaktin, forstyrrelser der det er mistanke om hypofyse/hypothalamus affeksjon. Forstyrrelser av libido der det er mistanke om hormonell år-sak, sekundær amenorre. Galaktorré. Eventuell medikasjon skal angis.

S-PROG <0.6 (0.0 - 3.0), progesteron, Bedømmelse av corpus-luteum funksjoner. Ovulasjon/anovulasjons problematikk. Sterilitetsutredninger.

S-RF 21 (<20), ????

S-CCP 0 (<5) , ????
    Du burde få utskrift av sjournalen og sende den til Thyreoidea poliklinikken! For å få et second opinion av noen som virkelig kan det!!

Dette hjalp deg vel ikke stort, men kanskje det er noen med helseutdannelse der ute som kan forklare deg mer??
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det skal du være fornøyd med også

Be legen om utskrift nestegang
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Har du hyperSYMPTOMER da Stina? Vi har jo hatt diskusjon på forumet at kanskje medisinen ligger og flyter i blodårene, men går ikke inn i cellene og gjør jobben sin?? At blodprøver og symptomer ikke stemmer overens altså. En mulig teori blant mange andre når det gjelder oss som har fine prøvesvar, men ikke føler oss bra allikevel.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Anne Ma - du er jo et geni!

Noe av det gir mening. Ba om å få tatt prøver som ofte blir anbefalt her inne, f.eks. B12, jern, magnesium, kalsium, D-vitamin, så husker jeg ikke mer....

Har hatt litt forhøyede levertall. Har trodd det har vært pga jeg bruker en del sovemedisiner siden jeg nesten aldri sover noe særlig. Men jeg har faktisk lest at man kan få forhøyede leververdier av hypotyreose også, men jeg husker ikke/vet ikke hvorfor. Så denne forstår jeg da, og det så jo ikke ut til å være noen dramatiske utslag her.

Lurer på diabetes under utvikling siden mange i slekta har det, samt insulinresistens pga "trassig" overvekt. ;)

Men så er det interessante det du har uthevet. Så at det lå langt utforbi referanseområdet når jeg skrev de inn.

S-FSH 45.9 (1.0 - 12.0), Mistanke om hormonell forstyrrelse hos begge kjønn. Infertilitetsutredninger, tumores i gonader, hypofyse og hypothalamus, visse menstruasjonsforstyrrelser. Vurderes i sammenheng med kjønnshormoner. Undersøkelsen kan utvides med en belastningsprøve med GnRH (Gonadotropin Releasing Hormon).
    Denne er jo virkelig langt ute på jordet! Jeg har jo en autoimmun lidelse som heter autoimmun gonadesvikt, og den gir jo veldige menstruasjonsforstyrrelser. Er det denne han sjekker? Eller har det utviklet seg til noe mer?

S-LH 17.9 (1.0 - 12.0), hormon, Akutt pankreatitt, pankreas og galleveislidelser. Akutt abdomen.
    Og hva i alle dager skal det forestille? Og den er jo også temmelig langt utenfor referanseverdiene.

Akutt bukspyttkjertel betennelse (Akutt pankreatitt)
    http://www.gastrokir-ullevaal.com/pamkreatitt_akutt.htm

AKUTT ABDOMEN AKUTT SYKDOM OG SKADE I MAGEREGIONEN
    http://home.online.no/~kneshei/abdomen.htm
    OK - det så så alvorlig ut at jeg ikke tror det er det. Selv om jeg sliter med en god del vondt i magen, så er det jo noe kronisk, ikke noen akutt dramasituasjon.

Hormonbehandling med østrogen og gestagen medfører økt risiko for koronar og cerebrovaskulær sykdom, tromboembolisk sykdom, galleveislidelser og brystkreft
    http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_l ... _ID=872281

Oi, har jo brukt østrogen i mange år jeg. Har jeg da fått galleveislidelse?

Herre min hatt, får helt angst nå, har jeg ikke nok plager?

Anne Ma, kan jeg spørre deg om det var på ei nettside du fant opplysningene om blodprøveanalysene?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det er en side jeg fant for mange måneder siden. Tror jeg la den ut på forumet under nyttige linker. Det er fra Helse nordmøre. regner med at det er ca det samme over hele landet selv om referansene kanskje er litt forskjellige av og til

http://www.helse-sunnmore.no/lab/left.htm

Jeg tror ikke du skal ta av på dette, men sjekke det opp om du har muligheten. Det var jo noen solide utslag du hadde der!

Østrogen tilskudd er det mye snakk om rundt om kring. At det ikke er så bra osv. Galle lidelser kan man sikkert sette ? ved Men snakk med legen om det. Og kanskje ta noen flere tester
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Yvette, kan ikke skjønne at jeg har hypersymptomer.

Men det er helt sikkert at jeg har haugevis av tunge hyposymptomer.

Uka før mens er jo bl.a. tungtbankende i hjerteregionen. Går nå og lurer på om ikke hjerter banker litt tungt nå også noen dager etter mens. Men hvor mye dette er innbildning og overfokusering, vet jeg ikke.

Er jo så lei av alt hypo-greiene, men er også redd for å bli hyper, det kan jo t.o.m. være farlig for hjertet.

Tok pulsen i går - 58 - så jeg har jo i alle fall ikke for høy puls, skulle jeg tro.

Nei, det føles som om hjerter jobber tungt og langsomt - akkurat som alltid ;)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ã… ja...

Jeg har også hatt utslag på leveren. Men det har heldigvis forsvunnet!
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Du har ikke kommet i overgangsalderen i tillegg vel? Østradiolen din er lav. Ta en titt her og klikk på analyseliste:

http://www.furst.no/

Sammenhold S-FSH, S-LH og S-østradiol.

Jeg hadde i 2005 østradiol på 0,08 og fikk da beskjed om at jeg var kommet i overgangslderen. Dette var målinger tatt på Medi-3 i juni 2005. Så har jeg smurt meg med disse hormonkremene, og måling av østradiol var øket til 0,25 målt i mai 2006. Altså reversert. Og likevel sier de at disse kremene ikke virker??

Så masse hormonsprett altså! Vente det går gærn`t?

Når det gjelder Porgesteron, har jeg forstått at det spørs på hvilken dag i syklusen du måler. Når det er riktigst å måle aner jeg ikke. Men den målingen din der kan kanskje ikke gi det riktige bildet?

Noen annen som vet?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Æh Stina....

Jeg vet ikke om du så at innlegget mitt og ditt kom inn samtidig omtrent, og at mitt la seg foran ditt ;) Der er link til forklaringssiden jeg brukte
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jo, Anne Ma

Helledussen for en jobb du har hatt - trodde referanseområdene stod først og så mulige effekter etterpå, men det var jo omvendt

Østrogen har jeg vært "nødt" til å ta pga den autoimmune gonadesvikten. Det er antistoffer som jobber mot eggestokkene mine, så jeg ikke produserer nok østrogen, det er ikke vanlig overgangsalder. Hadde jeg ikke brukt østrogen, hadde jeg komme i for tidlig overgangsalder fra 36 år. Og jo yngre du er, jo verre blir symptomene, pluss at det er helsemessige risikoer ved å ikke få nok østrogen, akkurat som det er det ved å ta østrogen. Skal ikke være lett, nei. Men jeg hadde noen måneder her nesten uten blødninger, så har det tatt seg opp litt igjen. Jeg tror kanskje at min økte Levaxindosering har spilt inn.

Og ja, forresten, når du tar østrogen, så skal man ta mer Levaxin, det har jeg jo også hatt i bakhodet når jeg har økt "litt mye".

Behandling med østrogener eller androgener fører til henholdsvis økning eller reduksjon i plasmakonsentrasjonen av tyroksinbindende globulin (TBG). Det endrer bindekapasiteten for tyroksin og kan føre til at L-tyroksindosen må økes (østrogen) eller reduseres (androgen) for å bevare normal TSH-konsentrasjon (16).
    http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=520952

(Står MYE i denne artikkelen, gitt.)

Oi, Yvette, må se etterhvert om jeg forstår noe derinne ;)

Takk, gode venner.

Side 7 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
    Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 09-10-10, 18:40
  2. Dosering
    Av Cina i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 06-03-07, 19:48
  3. T3 og dosering av den
    Av irene i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 26-06-06, 23:30
  4. nye prøver, armour og dosering, noen synspunkt?
    Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 31-05-06, 10:16

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn