Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 35
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard Neo-mercazole: bivirkninger

Kom nettopp hjem fra 2-3 timer på legevakten. Fikk noen gedigne munnsår for noen dager siden. Samtidig begynte halsen å bli rar; føltes som en tykk klump. Hørte min egen stemme som anderledes. I går ble jeg hesere og utpå kelden kunne jeg nesten ikke snakke. Like ille i dag. Jeg begynte selvfølgelig å tenke på mulig benmargsdepresjon som kan forekomme ved bruk av Neo-M. Fikk faktisk tatt blodprøver på sykehuset også selv om det meste var stengt. Fikk beskjed om å kutte Neo-M til resultatet av prøvene foreligger.

Er det noen som vet noe om dette?

Jeg er egentlig ganske sikker på at alt er i sin skjønneste orden, men så lenge dette er en reell bivirkning så må det tas alvorlig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei.

Lenge siden jeg var hyper, men jeg reagerte kraftig på Neo, så jeg måtte over på Propyltiourasil.

Fikk akutt gikt, alle ledd stivnet, høy feber, og fryktelige kløende utslett på hele kroppen.

Men merket ikke no av dette på propyl.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hørtes skummelt ut!!!

Håper det går bedre med deg snart!

Klem, Anne Ma
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    Hei.

Lenge siden jeg var hyper, men jeg reagerte kraftig på Neo, så jeg måtte over på Propyltiourasil.

Fikk akutt gikt, alle ledd stivnet, høy feber, og fryktelige kløende utslett på hele kroppen.

Fikk du dette like etter oppstart av Neo-M? Det står ikke verken på pakningsvedlegget eller på nettet om det bare er initialt man må være oppmerksom på disse skumle bivirkningene eller om de kan forekomme når som helst. Jeg har glemt å spørre legen om det.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    11

Standard

Hei.

Jeg reagerte også på Neo-M, fikk leddsmerter, feber og elveblest over hele kroppen. Gikk over til propyltiouracil for ca 3 måneder siden, men bruker fortsatt zyrtec mot utslettet. Min endokrinolog sa at bivirkninger kunne oppstå når som helst under behandlingen, men at det var størst fare i begynnelsen når kroppen ikke er vant til medikamentene.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Ingen telefon fra lab eller lege, puh, betyr at faren er over. Startet opp med medisin igjen i dag. Jeg har vært uten stemme siden fredag kveld. Det må være en slags betennelse i strupen eller stemmebåndene. Sikkert det som kalles akutt laryngitt. Noen som vet om dette bør behandles eller ikke. Hadde jeg vært i jobb nå (har ferie) så måtte jeg ha gått til legen for å få sykemelding. Jeg går ikke dit med mindre jeg må.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av brits
    Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    Hei.

Fikk du dette like etter oppstart av Neo-M? Det står ikke verken på pakningsvedlegget eller på nettet om det bare er initialt man må være oppmerksom på disse skumle bivirkningene eller om de kan forekomme når som helst. Jeg har glemt å spørre legen om det.
    Hei. Er litt treg, men det er sjelden jeg flyger innpå her nå, er no grønnsak om dagen, klarer ikke å tenke eller å konsentrere meg.

Ang NEO. så ble jeg dårlig etter 1-2 uker, husker ikke helt, for detta er vel snart 13 år siden. Hadde vøri kraftig ute på byen, og våknet og var kjempedårlig, så jeg trodde nesten att noen hadde putta noe i drikket mitt, så jeg dro på legevakta for å sjekke. Men det var Neo`n jeg reagerte så kraftigt på, og mener legen da sa at det slett ikke var uvanligt. Og jeg er i tillegg allergisk mot jordbær og det er smakstilsatt i Neo`n, var det hvertfall dengang.

Og her skrives det nesten som mot betaling. Håper du blir bedre av Propyl!!! (Da jeg var kjempesyk etter en fødsel i -96, kjøpte apoteket mitt resten av det som skulle være i Norge da til meg for at jeg skulle ha det, fordi det skulle ut av produksjon fikk jeg vite, så jeg ble skikkelig overrasket over att det var folk som brukte det enda. Det må ha blitt endret det da?)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

heisann, heisann!

Lenge siden sist. Hva skjer med deg om dagen..? Hvorfor har du blitt dårlig? Det begynte jo å gå bra for deg og det virka som du var i form.. Veldig leit å høre at du ikke har det bra for tida. Vet du hva det kan ha seg?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei Marianne. Ødelegger tråden nå, men håper det unskyldes!!!

Er i dårlig form om dagen, klarer ikke å tenke, konsentrere meg og hommøret er borte. Alt er ett skikkelig ork.

Legen vil fortsatt ikke la meg prøve Armorn, og jeg klarer ikke å konsentrere meg lenge nok til å få bestilt det selv.

Har NESTEN klart å holde meg til dietten, hardt å spise 9 måltider omdagen i denna varmen, pust og pes...

Og driver fortsatt og tar alt tilskudd som legen har sagt jeg skal ta.

Aner ikke hva som går galt, enkelte dager er jeg i toppform, for snart 2 uker siden ryddet jeg HELE huset og kjørte vekk 3 hengerlass med tull til søppelplassen, men har vært tåka siden.

tips og råd mottas med HJERTELIG TAKK!!!

HÃ…PER ALLE HAR HATT EN FIN SOMMER, selv om det har blitt for varmt for min del!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Fortsetter å ødelegge tråden jeg....

Jeg blir så bedrøvet over å lese om alle som strever så mye i så laaaang tid.
    Føles så deprimerende og ikke kunne gi et godt råd en gang.

Heisann, hvor lenge siden er det du har tatt blodprøver? Siden du har lang fartstid innen stoffskiftesykdom så har du vel kontroll på prøver og resultater i forhold til formen? Jeg bare spør for å føle at jeg hjelper....

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. lavt stofskifte/bivirkninger
    Av solskin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 10-08-08, 23:35
  2. effekt av Neo mercazole?
    Av april i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 23-05-08, 07:55
  3. Etter ett år på Neo Mercazole...
    Av Kikkeline i forumet Høyt stoffskifte