Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
30-07-06, 13:56 #1madonna Gjest
Hvor mye aktivitet har dere i hverdagen, prøver dere å få trent?
Jeg er i ferd med å bytte fastlege og hun jeg har pratet med hittil og kunne tenke meg å bytte til, pratet en del om stoffskiftet. Hun hadde en god del pasienter med stoffskifte problemer og henviste videre hvis behandlingen ikke førte frem. Men unansett det hun sier er hvor viktig det var for oss å holde aktivitetsnivået oppe! Hun forsto at det ofte var vanskelig med denne diagnosen, men viktig var det! Så det jeg lurer på er hvor mye aktivitet har dere i hverdagen, prøver dere å få trent? Jeg lurer på om jeg har lest eller hørt her at vi skal ha minimum 1 times gåtur om dagen?
Jeg skal snakke mer med henne i morgen
Jeg tror nok det er stor sannsynlighet at hun blir min nye fastlege.
-
30-07-06, 17:11 #2
Så hyggelig at du har funnet en flink lege.
Jeg vet at alle mennesker skal ha trening f. eks tur på 30 minutter pr.dag, men det kan jo være at vi som har stoffskifteproblemer skal ha mer. Dersom du går med staver så tilsvarer 30 min med staver 50 minutt uten staver. Jeg prøver å trene litt hver dag, men nå er jeg jo i fin form.
Da jeg var på det sykeste var det tortur å gå tur en halvtime og helt umulig å gjøre det hver dag. Jeg mener at aktivitetsnivået må legges opp til formen. En skikkelig syk person med T4 på 5 og en skyhøy tsh på over h undre f. eks mener jeg kan aldri klare å gå 1 time pr. dag. Det er helt urealistisk.
-
31-07-06, 16:30 #3
Kanskje det er lurt å ha mange små treningsøkter heller enn lange som man blir helt utslitt av
Jeg forsøker å trene litt så ofte jeg orker, og ettersom jeg føler meg generelt trøtt og svak synes jeg det hjelper å trene litt styrke. Har noen små vekter liggende som jeg løfter litt på av og til.
Vurderer å prøve noen timer på treningsstudio, men føler at det er litt skummelt. Altfor mye aktivitet på veldig kort tid...
-
01-08-06, 00:07 #4
Det jeg har lest meg frem til er at for mye trening gjør oss bare verre. Man skal ikke presse seg for hardt og huske å hvile nok.
Rådet fra Ingrid Norheim (endo på thyreoidea poliklinikken ved Aker) i Thyra, er at om ikke medisindosen er i balanse eller stoffskiftet er for lavt, bør man passe seg med trening. Planlegg treningen, start veldig forsiktig og øk på etter hvert.
En times rask gå tur til dagen burde være bra for alle med hypotyreose sier hun. (Når man er i balanse)
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
01-08-06, 07:54 #5
Jeg kan skrive under på at å trene for mye, det er ikke bra :x
Startet på treningssenter i januar, to dager i uken, økte til tre dager etter to mdr., dette gikk helt fint. -Så kom nedturen
Jeg var med på Vårspranget (tidl. Grete Waitz løpet) i begynnelsen av mai, der tok jeg meg helt ut og har ikke klart å komme igang med treningen etter dette.
Noe av årsaken er jo også denne varmen + at jeg har vært på ferie.
MEN det var den store påkjenningen ved å presse meg for hardt på dette Vårspranget som ødela for meg
Håper allikevel at jeg kan komme igang igjen nå i august.
-
01-08-06, 20:55 #6
Huff...det er ingen god ting å slite seg heilt ut!
Men hva med yoga? Noen som har prøvd det? Er jo sikkert ikke så slitsomt. Men har kanskje ikke samme effekt....?
-
01-08-06, 22:13 #7
Yoga og pilates skal være svært gode treningsformer for oss med lavt stoffskifte
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Hvor lenge har dere kollapset?
Av Tor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 21-01-08, 19:48 -
Hvor mye levaxin tar dere?
Av pingu i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 15-10-07, 10:47 -
Hvor er dere ???
Av Mette i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 8Siste melding: 29-05-06, 09:11 -
Hvor ofte tar dere prøver
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 27-05-06, 15:34
Svar med sitat

Bokmerker