Dette med varmen kjenner jeg igjen, ja!

De siste gangene jeg har vært på handletur, har jeg handlet i en butikk som ligger litt unna og som jeg sjelden handler i ellers. Det var kun fordi de har et eget rom med alle kjølevarene. Det er sååå deilig nå i sommervarmen å kunne gå inn der i det iiiiskalde rommet og forsyne seg med melk og pålegg og andre kjølevarer! Tom. bilen kan parkeres i skyggen utenfor butikken!

Ellers er sommervarmen en plage!
Sist fredag var jeg med faren min og en vennine av meg på båttur. Uansett hvordan jeg satte meg, fikk jeg sola på ryggen. Med det resultatet at ryggen var rød, rød, rød hele helga! Det var vondt! Det brant som f...!
Jeg gikk med håndkle vridd opp i kaldt vann på det mest brente området på ryggen, og lå på siden i senga og hadde ei elektrisk vifte ned på gulvet som blåste kaldt på ryggen min om natta. Det var det eneste som fungerte, og det eneste jeg hadde i hus.
Og nå flasser jeg som søren...

Varmen er ikke noe morsom når man er plaget med ødemer i bena heller! Føttene sveller jo som bare det om dagen, og ingenting ser ut til å hjelpe.

Vifte og katt, ja... det kan være så ymse!
Den forrige katten min strakte hodet og lot seg blåse på først på den ene siden av halsen, og så på den andre siden av halsen. Deretter snudde han rompa til med halen rett opp og lot seg bli blåst der også.
Men Oliver som bor her nå, han er ikke helt fortrolig med viftene. Særlig ikke den som beveger seg fra side til side. Den lille som kun blåser rett frem er noe bedre. Men bare litt. Han holder seg helst på et par metes avstand. Sånn for sikkerhets skyld.