Side 6 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 82
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard hjelp hva skjer

For en tid tilbake var jeg hos gynekologen. Han tok tyroideaprøver av meg da han hørte at jeg hadde fått hypotyrose. Jeg visste ikke at han skulle ta sånne prøver, så jeg hadde tatt tablett på forhånd. Så fikk jeg brev av gynekologen om at jeg hadde et svært høyt stoffskifte FT4 på 60. Kan det være så høyt når jeg hadde tatt medisin på forhånd? Dengang skylte jeg det på medisinen og følte meg fin, men nå er jeg trøtt og slapp som den gang jeg var litt høy. Bør vel gå til legen å ta prøve så snart som mulig i følge gynekologen i alle fall, men jeg har ikke så lyst, men jeg liker ikke å minke dosen uten at jeg vet at det er det som må til. Tror dere at det er mulig at jeg trenger å øke dosen? Legen er ikke blid for at jeg bruker Armour så han blir sikkert sint:evil: (legen)

baremei Gjest

Standard

Det er jo bare å ta en blodprøve til, det, og ikke ta medisin den dagen. Og ta prøven om morgenen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard kan dere ta blodprøve uten å ha time hos legen?

Det kan ikke jeg. Jeg må alltid ha time hos legen dersom jeg skal ta blodprøve. Dette syns jeg er litt teit for om jeg kunne tatt blodprøve f. eks noen dager på forhond så hadde jo svaret vært klart for legen også og han kunne vurdert det før jeg kom. Det er ikke mulig i dag. Er jeg vanskelig eller? Jeg tenker at det er noe legen gjør for å tjene mest mulig penger. ( Betaling ganger to i og met at det blir ny time nårprøvesvarene foreligger)

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Har du hørt med legen om du kan få med deg blodprøveskjemaer når du er ferdig med én legetime, som du kan bruke til å ta blodprøver ca 1 uke før neste legetime, dersom du avtaler ny legetime der og da?

Jeg har fått med meg blodprøveskjema flere ganger. (Også uten å ha avtalt neste legetime på forhånd. )

baremei Gjest

Standard

Jeg bare stikker innom, jeg, og ber om å få ta, og setter evt. opp time samtidig. Men ikke alltid det heller, for dosejustering holder det at jeg får tallene, så blir vi enige på telefon.

Det samme gjør jeg på Aker, der fikk jeg med meg et skjema det ble skrevet "for kopiering" på, så kunne jeg tappes av hjertens lyst når jeg kjente endring i formen.

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Jeg går også bare rett inn på legekontoret og stiller meg i kø for laben. Sier at æ ska ha stoffskifte prøver for kontroll og det er ingen problem.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Så greit dere har det da.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard JEG ER SINT!

Det er skjelden jeg blir virkelig sint, men det er jeg i dag. Fastlegen min har skrevet en henvisning til endokrinolog som ble avvist og det skjønner jeg godt. Leste brevet fra endokrinologen i dag, jeg jobber jo på sykehuset som legesekretær og har tilgang til nokså mye pas opplysninger. I dette brevet var det en hel rekke viktige opplysninger som det virket som om han hadde glemt å ta med. Jeg er kjempesint og jeg har skrevet et skarp brev til denne endokrinologen. Brevet fra endokrinolog og til endokrinologen fra meg skal jeg skrive litt om under hypotyrose. :evil: Jeg lurer på hvordan den henvisningen så ut jeg. Hver morgen bestiller vi pasientjournaler og i morgen skal jeg bestille min egen.! :twisted: :twisted: :twisted:

baremei Gjest

Standard Re: JEG ER SINT!

Sitat Opprinnelig skrevet av cathrin
    Hver morgen bestiller vi pasientjournaler og i morgen skal jeg bestille min egen.! :twisted: :twisted: :twisted:
    Du kan ikke få trøbbel av å gjøre det, da?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Side 6 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  2. starta med Armour,opp 2 kg på 4 dager......
    Av atv i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 7
    Siste melding: 14-10-08, 07:09
  3. Negative kalorier - hva i alle dager er nå dette?
    Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 0
    Siste melding: 20-05-07, 01:34
  4. Hva frembringer dårlige dager/ perioder?
    Av cathrin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 23
    Siste melding: 28-03-07, 13:51
  5. DÅRLIGE DAGER
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 17
    Siste melding: 19-04-06, 21:09

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine