Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
-
13-07-06, 15:18 #1
Dårligere immunsystem ved hypothyreose?
Det har jeg begynt å lure på. I den senere tid har jeg hatt omgangssyke flere ganger i løpet av kort tid, 2 ganger i løpet av 14 dager. Har hatt det ofte tidligere i år også. Før fikk jeg aldri sånt. Nå lurer jeg på om noen andre har merket at dere får alt som går raskere, blir lettere syke og om det tar lengre tid å komme seg.?
-
13-07-06, 16:13 #2
Om det har med stoffskifte å gjøre vet jeg ikke, men jeg har ofte luftveisinfeksjoner. Hadde det ikke før jeg fikk hypotyreose, så det forbauser meg ikke... Jeg tar noen skikkelige doser c-vit når jeg kjenner jeg brygger på noe, og det hjelper til en viss grad
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
13-07-06, 16:59 #3
Med meg er det helt motsatt. Har ikke hatt hverken omgangssyke eller forkjølelse eller noe lignende på mange år. Kan faktisk ikke huske sist jeg var syk. Rare greier.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
13-07-06, 20:54 #4
Bruker
- Medlem siden
- Jun 2006
- Meldinger
- 16
Vil tippe det er noe annet. Jeg er så og si aldri sjuk. Ikke før jeg fikk lavt stoffskifte og heller ikke nå.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
13-07-06, 23:14 #5
Jeg har alltid hatt problemer med luftveiene. Grusom hoste og masse halsbetennelser og bronkitter fra jeg var veldig liten.
Tror også mine stoffskifteproblemer (eller andre ting) begynte i veldig ung alder, for jeg var alltid veldig stillesittende, veldig trøtt på dagen og opplagt om kvelden, samt at jeg aldri har tålt varme - spesielt i hodet. Bare for å nevne noe ;)
Så jeg ser absolutt en mulig sammenheng her..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
13-07-06, 23:20 #6
Kom til å tenke på noe mer...
Absolutt ikke ulogisk at immunforsvaret blir dårligere når man sliter med en kronisk sykdom. Kroppen prøver vel desperat å få orden i sakene, og hvis du så blir utsatt for andre fremmedlegemer - bakterier, virus..., så har vel ikke kroppen så mange reserver til å drive å bekjempe dette med i tillegg.
Selv kan jeg føle at det foregår en krig inne i meg eller som om gift sprøytes rundt i kroppen min - spesielt uka før menstruasjon. Om dette er hormonene, eller hva, kan jeg ikke vite, men vi har diskutert dette litt her inne før - mulig binyretrøtthet samt da mulig for lite kortisonproduksjon, og kortison er også et hormon."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
14-07-06, 04:35 #7
Tror vi skal være litt forsiktige med å henge alt på hypothyreosen. Vi er forskjellige selvfølgelig, men for egen del har jeg vært friskere enn noensinne mht sykdommer utenom hypothyreose. Takk og pris!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
14-07-06, 07:44 #8
Jeg er lettere utsatt for infeksjoner/betennelser enn det jeg var tidligere. Iflg legen på balder klinikken har det absolutt en sammenheng med stoffskiftet mitt. Ifjor sommer, hadde jeg i løpet av 6 uker, 4 ulike betennelser, hvorav 3 av de måtte kureres med antibiotika... :(
Men jeg må si at nå som ting har begynt å stabilisere seg, så blir jeg ikke like ofte syk lenger *bank i bordet !*, selv om jeg lett blir det.
-
14-07-06, 08:48 #9
Jeg har også hatt omgangssyken fire ganger i høst. Dette kommer nok av at jeg har barn i barnehage, men jeg har brukt veldig lang tid på å bli frisk hver gang, jeg har vært syk minst en uke. Deretter har jeg gjerne vært bedre i en dag, for så å få en ny runde. Har aldri hatt det sånn før.
-
14-07-06, 21:15 #10
Dere som ikke føler dere sykere pga stoffskiftet - er dere kanskje veldig flinke til å følge alle/mange råd mht hva som er bra/ikke bra for folk med stoffskifteproblemer? F.eks. unngå soya og diverse som anbefales, samt få i dere ting som anbefales, f.eks. papaya (har ikke peiling jeg, har så vidt begynt å ta dette litt innover meg - men jeg har jo sett at det er mange anbefalinger på hva man bør og ikke bør gjøre).
For man kan da umulig bli friskere av å ha en kronisk sykdom, hvordan vil dere i så fall forklare det? Hadde det enda vært for høyt stoffskifte - rask utskiftning av avfallsstoffer m.m. i cellene - men de føler seg visst ikke særlig friske de med høyt stoffskifte heller, så vidt jeg har hørt ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
Blir bare dårligere av medisin :(
Av b-e-a i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 10-10-07, 13:57 -
dårligere prøveresultater men god form??
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 16-02-07, 20:39 -
Har man dårligere immunforsvar ved hypotyreose?
Av Linn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 08-10-06, 14:38 -
dårligere form etter økt dose
Av Thyr i forumet Lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 23-05-06, 10:42 -
Dårligere form....igjen
Av ella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 07-10-05, 14:24
Svar med sitat
Bokmerker