Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    baremei Gjest

Standard Forbindelse mellom stoffskifte og revmatisme

Jeg har bechterews. Det er en form for revmatisme som "sitter" i de store leddene.

Og akkurat nå er min aggressiv så det holder. Det verker overalt, absolutt overalt, og jeg er innbitt, amper og taus, nå ligger jeg på sofaen, hvilket igrunnen er det verste jeg kan gjøre, for da kjenner jeg det så inderlig godt. Til og med i kjeven og i tærne verker det. Intenst.

Og jeg har tullet med Armour/Levaxin-kombinasjonen i det siste. Tom for Levaxin, fikk ikke rotet meg på apoteket, og økte sånn ca tilsvarende med Armouren. Det har straffet seg med overdoseringssymptomer, jeg har fått ut fingeren og begynt på antatt korrekt dosering igjen, men så var det denne kroppen, da... Jeg dro av meg bh-en på vei hjem i dag, da orket jeg ikke presset lenger, det trykker både foran og bak så jeg knapt får puste.

Noen andre som har opplevd slikt? Finnes det en forbindelse her?

At Armouren ganske øyeblikkelig lindret bechterewen hos meg er hevet over tvil, men den er nå der, og kommer og går med varierende styrke. Men dette er hinsides.

Og smertestillende hjelper akkurat en dritt, til og med 800mg ibux kan bite i gresset, Voltaren likeså.
    Og DET har ikke skjedd før, vanligvis har jeg god effekt av 600mg Ibux, og jeg har ikke spist mer enn 100 stykker på nesten 3 år.

Nå drikker jeg meg full på cognac snart. Men først skal jeg samle hylleblomster og lage te til husapoteket. Hvis jeg orker. Revmatikere påstår det hjelper.

*hmpf*

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    151

Standard

Nå drikker jeg meg full på cognac snart
    Om det ikke hjelper på smertene så blir det i hvertfall mer moro.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Uff, stakkars deg, baremei. God bedring

Men det er spennende det du skriver... Jeg har jo fryktelige smerter (pga fibromyalgien/stoffskiftet???), så jeg lurer litt på: Ble du bedre mht smertene når du kun gikk på Levaxin, eller var det først når du kombinerte Levaxin og Armour at du ble bedre? Ã…ja, ser du skriver jo noe om det, men kan det være slik at Armouren kun hjalp til å begynne med på smertene?

Ang trykk mot kroppen - kan være typisk for ME.

Smertestillende hjelper ingenting på mine muskelsmerter. Ikke engang Paralgin forte og dens liknende. Får noen ganger Petidin stikkpiller (morfinliknende), må opp i 2-3 stykker, så vidt det tar toppen av smertene. Men hvis jeg får vondt i skjellettet - operert fot/tannbyll, så hjelper f.eks. Paralgin forte helt fint. Men nå sitter jo Bechtrew i skjellettet og ikke i musklene, så...

Uansett, god bedring. Na zdrave!
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

baremei Gjest

Standard

Levaxinen gjorde ingen forskjell de tre årene jeg brukte den. Etter tre dager på Armour lettet det derimot, og det var ganske påfallende også.

Nå har jeg en ikke veldig aggressiv form for B., men dette her topper alle tidligere dårlige perioder. Kjennes som influensaverk, så nå har jeg fått i meg nesten 4g c-vitamin ikveld, sånn for sikkerhets skyld.

Når stivheten lettet så dramatisk etter at jeg begynte på armour, tok fastlegen min kontakt med en kollega revmatolog, og han kunne fortelle en identisk historie for en av sine pasienter.

Paralgin Forte hjelper meg ingenting mot noenting - det skulle jeg gjerne visst dengang jeg opererte øyet for skjeling.

Bechterew sitter ikke bare i skjelettet, det er hele greia som blir betent, og som resultat dannes benvev - rundt skjelettet. Benvev har jeg unngått sålangt, såvidt jeg vet. Noen har store smerter og lite misdannelse, noen har omvendt.

Men forskjellen på denne og endel andre revmatiske lidelser er at denne _kan_ brenne ut. Og har man klart å beholde en oppreist rygg og bevegelighet til da er man heldig.

Visste dere at Drillo og Stoltenberg også har det? Så jeg er i godt selskap.

Og at cognac hjelper mye bedre enn Ibux? Nå har jeg to innabords og hopper til køys. G'natt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    61

Standard

Hei.

Bectherews er en autoimmun sykdom og det er også feks hashimotos. om man får en autoimmun sykdom er det veldig sannsynlig at man får flere og det ligger til enkelte familier. Det er mange autoimmune sykdommer og man kan få forskjellige autoimmune sykdommer i samme familie. feks, psoriasis, diabetes, cøliaki, noen typer gikt, noen typer stoffskifteproblemer osv.

baremei Gjest

Standard

Mine stoffskiftegreier er ikke autoimmun (så langt man vet, da, ingen antistoffer slår ut på noe som helst).

Er også testet for diverse standard matintoleranser og allergier, og ingen utslag på noe (de "vanlige" allergiprøvene med risp i armen, hvete, melk, egg osv.).

Eneste jeg har utslag på er HLA-B27, og den bare bekrefter Bechterews-diagnosen når den alt er satt utifra andre kriterier.

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte i forbindelse med svangerskap
    Av Monja i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 26-02-10, 03:17
  2. rmer reisesyk i forbindelse med stoffskiftet?
    Av isa1 i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 18-04-08, 19:41
  3. tid mellom prøvene
    Av tema i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 20-09-06, 19:08
  4. Spørsmål om vekt i forbindelse med hypotyreose.
    Av j24 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 2
    Siste melding: 05-07-06, 21:54

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn