Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Tråd: Refleksologi
-
07-07-06, 12:26 #1
Refleksologi
Hei
Jeg har ikke fått påvist lavt stoffskifte hos lege. Har vært og tatt prøve en gang. Fikk beskjed om at jeg er frisk. Det er noen år siden. Etter hvert har symptomene på sykdommen blitt tydligere og tydligere hos meg. Jeg har lært mye om lavt stoffskifte i det siste og er mer og mer sikker på at det er det jeg har. Men jeg orker ikke gå til lege og ikke bli tatt alvorlig. Dessuten hadde jeg lyst å prøve om jeg kunne bli frisk med alternativ behandling.
Nå går jeg til refleksolog to ganger i uken. Hun mener også at jeg helt sikkert har problem med stoffskiftet og at hun kan gjøre meg frisk. I tillegg trener jeg litt innimellom og jeg har lagt om kostholdet mitt. Tar også mye vitamintilskudd. Dette har jeg holdt på med i ca to måneder. Jeg merker en svak forbedring. Noen av de mindre alvorlige symptomene har blitt svakere, men psykisk er jeg som en jojo.
Er det noen som har en lignende erfaring?
Og er det noen som vet om det er skadelig å ikke ta medisiner hvis man faktisk er syk?
Vennlig hilsen
pling
-
07-07-06, 12:44 #2
Hei Pling

Jeg har ikke forsøkt refleksologi. Så om det kan jeg ikke uttale meg.
Men, om du har stoffskifte sykdom er det lite sjanse for at hun skal klare å gjøre deg frisk. Særlig om du har fått en autoimmun versjon. Hvis du går uten medisin og er syk vil du bare bli dårligere og dårligere. Du bør få levaxin så fort det er mulig. For hvis du har mangel på dette bryter det ned kroppen din sakte men sikkert. Det påvirker alle cellene i kroppen å ha tyroksin mangel. Jeg selv hadde fine prøver i mange år og tilslutt var jeg helt knekt fysisk og psykisk. Ikke gjør deg selv så vondt! Jeg svingte enormt psykisk den siste tiden før jeg fikk levaxinen. Gå til legen og ta nye prøver. Det er bare en blodprøve...
Lykke til videre
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
07-07-06, 14:56 #3
Tusen takk for svaret ditt Anne MA.
Jeg vurderer å gå til lege nå. Men du skriver at det er bare å ta en blodprøve. Er det virkelig så enkelt? Akkurat dette har jeg ikke satt meg så veldig inni, men har hørt at man må ta minst seks ulike prøver, at det bør være hos en spesialist, og at de fleste spesialister jeg har hørt om har lang kø og finnes på Østlandet.
En lege jeg snakket med sa at jeg burde kutte ut all alternativ behandling o.l i noen uker før jeg tar prøvene også. Har lite lyst til det ettersom jeg nettopp har begynt. Har ikke lyst å gi opp refleksologien heilt i og med at jeg merker noen små forbedringer.....
Vennlig hilsen
pling
-
07-07-06, 21:41 #4
Hei.Du trenger ikke å gå til spesialist for å finne ut om du har en stoffskifte sykdom.
En vanlig lege kan sjekke det, ta Ft4, t3, tsh, a-tpo så skal mye være sjekket!!!
Lykke til!!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
08-07-06, 11:27 #5
Tusen takk!
Jeg skal gå til lege og ta de prøvene, men er litt skeptisk. Har jo gjort det før og fått beskjed om at jeg var frisk.
-
08-07-06, 14:03 #6
Til Pling
Jeg kan godt forstå at du gruer deg til å gå til legen dersom vedkommende ikke tok deg alvorlig sist. Du kan jo eventuelt bytte lege dersom legen ikke tar deg alvorlig nå heller. Nye blodprøver burde legen i alle fall ta.
Du trenger ikke gi opp refleksologien, men det bør kanskje være en støttebehandling i tillegg til Levaxin?
Ønsker deg lykke til. Ikke gi deg.
-
08-07-06, 23:52 #7baremei Gjest
Re: Refleksologi
La meg først si at jeg selv har brukt og bruker alternativ behandling, både til meg selv om barna.
Opprinnelig skrevet av pling
Så vil jeg si: en behandler innenfor det alternative som påberober seg å kunne kurere lavt stoffskifte er i mine øyne en knallsikker kvakksalver.
DE HAR IKKE LOV TIL Ã… SI DET!
De skal følge sine egne etiske retningslinjer, som bl.a. sier at de aldri skal love å kunne kurere noe som helst. Punktum!
De kan hjelpe kroppen i gang, de kan lindre, de kan lytte, de kan gjøre uendelig med godt, men DE HAR IKKE LOV Ã… SI AT DE KAN KURERE.
Jeg blir så SINNA! Faens lurendreiere, altså!
:twisted:
-
09-07-06, 10:00 #8
Re: Refleksologi
Helt enig. Slike folk ødelegger for de seriøse behandlerne som virkelig ønsker å hjelpe, men dem blir uglesett og mistenkligjort på grunn av dette. :evil: :evil: :evil:
Opprinnelig skrevet av baremei
-
09-07-06, 13:07 #9
Henger meg på. Har skrevet om det i tidligere innlegg. Min homøopat - som oppdaget hypothyreose hos meg - sa til meg ganske så klart at hun kunne IKKE hjelpe meg, men at jeg måtte komme meg til lege å få thyroxin fortere enn svint!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
11-07-06, 14:31 #10
Hei Pling.
Synes på ingen måte at du skal slutte med alternativ medisin om du føler at det hjelper det minste! Jeg selv hadde fine blodprøver mens jeg var veldig syk med stoffskiftet, så jeg skjønner at du er skeptisk!!! Men det er den eneste veien å gå for å få en ordentlig diagnose. Det finnes vel to andre veier og det er Dr. Oftedal (tror det er det han heter) og Balder klinikken slik jeg har forstått menneskene her inne på forumet. Men forsøk legen en gang til. Ta med symptomliste og presenter den.Tusen takk!
Jeg skal gå til lege og ta de prøvene, men er litt skeptisk. Har jo gjort det før og fått beskjed om at jeg var frisk.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Svar med sitat

Bokmerker