Legen tok en prøve av meg angående dette for 2 år siden, men han fant ingenting "stort"
For en merkelig kommentar. Betyr det at han ikke fant noe i det hele tatt, eller at han fant litt og ikke ville sette diagnose på det??

Uansett over til det du spør om.

Du har mange symptomer som kan tyde på hypotyreose. Og med flere familiemedlemmer med samme sykdom er sjansen enda større. Men det kan jo alltids være andre ting også! Hypotyreose er en ganske ullen når det kommer til symptomer..

Historien din ligner veldig mye på min! Jeg gikk i mange år med symptomer som økte og økte. Jeg var heldig og fikk utslag på en blodprøve til slutt ;) Da bare eksisterte jeg, levde ikke lenger!! Men i etterkant ser jeg at legen burde ha satt meg på levaxin. I hvertfall for en prøve periode på 6 måneder. Men det var vel lettere å stemple meg som hypokonder spire ;)
Etter det jeg har lest er det ikke farlig å gi folk en prøveperiode på lav dose og se hvordan det fungerer. Og du med din familiehistorie burde stille sterkere, når det kommer til å klare å få gjennomslag for noe slikt. Om det ikke virker er det bare til å slutte. (Og det ødelegger ikke kjertelen som mange leger tror!) Om jeg ikke husker feil så pleier de å gi en dose på 50 micro gram (mg).

Bare vær klar over at mange leger vegrer seg mot å gjøre dette. Du må nok overbevise dem om ikke blodprøvene dine har utslag.
Legger ved en link til en artikkel som ble trykket i mat&helse oktober 2005. Den handler om en ung mann som ikke har utslag på blodprøvene.

http://www.matoghelse.no/index.php?id=309771

Lykke til hos legen! La oss høre hvordan det går med deg