Viser søkeresultater 1 til 10 av 83
Threaded View
-
24-06-06, 18:28 #11
kris, jeg har bare gjort dette i en liten periode, og kun de dagene jeg trener ;) Ble nemlig litt redd for B12-mangel pga alt snakket om kjøtt. Dessuten er jeg "periode-spiser" - spiser mye samme mat i en periode, så blir jeg lei og bytter til noe annet. Spiser jo også fisk. Men fint med innspillet, for nå begynner jeg å bli lei av egg. Det er bare det at når jeg lager eggerett med grøntsaker, så ser det ut til at dette er gunstig for vekta mi.
Og så var det det med at jeg hørte man måtte ha 3x2 egg om dagen for å dekke behovet. Leste også for en stund siden at egg slett ikke var så ugunstig som man trodde før, i alle fall med hensyn til kolesterolet.
I den første linken din så forteller de ikke hvorfor de anbefaler tre egg pr uke. Den andre linken kommer jo inn på nettopp det som jeg nevner over. Men er det noe spesielt du mener kan være skadelig med et høyt inntak av egg? Tenkte jeg skulle begynne med noen i smoothies også/eller jeg.
Enig i variasjon, men som sagt så er jeg en "periode-variant". Ellers orker jeg ikke å lage noe særlig mat, så det blir nok ikke de store variasjonene. Men nå synes jeg også at folk i vesten er fryktelig kravstore til kosten, så litt mer nøysomhet, er jeg egentlig for.
Men takker for tilbakemelding, og jeg skal forsøke å holde øyne og ører oppe med henblikk på å lære mer om saken.
Og variere så godt jeg kan.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 09-10-10, 18:40 -
Dosering
Av Cina i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 06-03-07, 19:48 -
T3 og dosering av den
Av irene i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 26-06-06, 23:30 -
nye prøver, armour og dosering, noen synspunkt?
Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 31-05-06, 10:16

Svar med sitat
Bokmerker