Viser søkeresultater 21 til 30 av 68
-
10-06-06, 19:14 #21
SÃ… fint Stina!! Det var oppjustering av Levaxindosen som gjorde susen for meg. Verker du mer etter at du økte? Jeg hadde mye kroppsverk ved hver doseøkning, men jeg har jo lest at du sliter med mye annen verk så det er vel ikke det samme.
Opprinnelig skrevet av Stina
Lykke til videre iallefall!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
10-06-06, 23:31 #22
Yvette - jeg verker og fryser akkurat like mye (unntatt når det blir godt og varmt). Hadde akkurat ei "skjelvenatt" de' luxe. Så om oppjusteringen av levaxinen hjelper, så er det ikke på mange områder enda i alle fall. Og det skulle en jo tro at den snart gjorde. Jeg burde nok få forsøkt med liothyronin - eller hva det heter. Men legen er jo lite villig...
Og lykke til videre til deg også ;)
cathrin - ja hurra for oss - måtte det fortsette!
Og stina21 har jo også fortalt om vektnedgang i en annen tråd.
Så nå er det gyldne tider på forumet. Måtte det fortsette - og spre seg til alle som sliter."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
11-06-06, 00:29 #23
Kanskje rart å komme med dette sånn midt i, men....
Når jeg holder på å fryse ihel om natten. Så står jeg opp og finner frem ull-ragger. For da blir jeg fort varm på føttene og da sovner jeg som oftest etter kort tid. Kanskje det kjerringrådet kan få kalde hypo-folk til å sove søtt? ;)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-06-06, 01:06 #24
Kan ikke se at det er noe rart i det - alt har jo sammenheng, ser det ut til. F.eks. må kroppstemperaturen opp til 36,8 (?) for å gå ned i vekt. Og temaet handler jo om vekt(nedgang). Passer ypperlig ;) Men jeg tror jeg nok må til med mer drastiske tiltak enn raggsokker, men kanskje det kan være en av flere ting som hjelper, så alle (gode) råd er kjærkomne

(Og ja, så er du inne på det med søvn - det henger også sammen med vekt etter min mening. Dårlig søvn = mer sult - i alle fall hos meg.)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
11-06-06, 19:38 #25
Kjenner meg igjen i det du skrev om dårlig søvn og sult. Jeg har det slik at jeg blir sulten om natten jeg om jeg er våken og da mener jeg virkelig sulten. Det blir jeg ca. hver 4. time, slik jeg også blir det om dagen. Så det nytter ikke å la være å spise selv om det er natt.
-
20-06-06, 20:39 #26
91 kg i dag
Men for noen dager siden var jeg oppe i 93 kg. Viser at for min del så går det litt opp og ned, og at jeg ikke bør veie meg for ofte - blir nemlig deppa når det går gal vei, og da er det vanskeligere å fortsette. Men nå er jeg altså på rett spor igjen ;)
Og nå har jeg brukt 100 mg Levaxin og 10 µg Liothyronin i noen dager. Været har ikke vært så varmt, så jeg har klart å trene litt mer de siste par dagene - ja omtrent like mye som før jul - før dette helv.... 1/2-året. Jippi
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
20-06-06, 22:12 #27
Flott Stina!
Jeg har også godt ned 1 kg pr uke i det siste, og håper inderlig det fortsetter en god stund til jeg er fornøyd. Det har ikke blitt noe trening de 2 siste dagene. Tror det er Armouren jeg som virker
-
20-06-06, 22:25 #28
Kjempebra, cathrin!
Nå må vi bare stå på ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
14-07-06, 21:46 #29
Under 91 kg i dag, men jeg sier 91, for det kan jo variere litt opp og ned.
Men jeg er veldig fornøyd. Har hatt "vekt-angst" igjen, for jeg lå jo ei uke i senga når det var som varmest. Likevel var appetitten akkurat som før, noe som var virkelig ille, for jeg orket ikke handle og endte opp med å spise det jeg hadde i huset. Og dvs - masser av mini-baguetter med gulost og brunost. Resultatet var i alle fall synlig i trynet - masser av kviser.
Nå har jeg fått trent litt igjen de siste dagene, og buksene har ikke kjentes noe strammere ut, så i dag tok jeg det store spranget: VEKTA
Jeg kan ikke annet enn å tro at økning av thyroxin må ha noe med dette å gjøre. Før ville jeg trodd jeg hadde lagt på meg 3-4 kilo av dette. Spesielt når man nettopp har tatt dem av (nettopp og nettopp - har jo gått litt opp og ned de siste par årene, men er det ikke kun i år jeg har kommet meg under 100 kg tro? Er litt usikker nå, husker så dårlig.)
Uansett - merker ikke doseøkning på noen andre områder (bortsett fra litt sterkere negler, men noen her inne mente at det kunne ikke skje så hurtig, sikkert riktig - da må dette være Herbalife, som jeg har brukt litt opp og ned i et års tid, dog ikke de siste månedene, har ikke råd).
Oi, hold kjeft, og innfør i det minste pauser, kommaer og punktum ;)
Ser i alle fall lyst på dette igjen nå. Selv om de nå har meldt for varmt vær for meg igjen. Håper det ikke varer lenge, orker ikke...."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
14-07-06, 22:13 #30
i likhet med deg plages jeg også av varmen . Får "sovesyke" jeg da og orker ikke gjøre noen ting. Ser ikke akkurat sommerbrun ut nei. Får jukse litt før jeg skal begynne å jobbe for de andre er jo brune.
I morgen skal jeg ta det store steget på vekten og gruer meg veldig. Jeg har hatt omgangssyke og det eneste som hjalp å spise var chips og Ritz kjeks og Start kjeks. Selv om jeg kastet opp mye av det jeg hadde spist, så tror jeg det usunne har gjort et dårlig utslag på vekten. Blir dessuten litt sær i matvanene i dagene etterpå og fiskegryten jeg hadde noe igjen av den orker jeg i alle fall ikke spise. Gruer meg jeg.
Flott at du har gått ned. Stå på Stina.
Lignende tråder
-
på egne bein
Av pusur i forumet Lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 25-09-08, 08:39 -
pleace trenger tips for å holde vekta
Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 3Siste melding: 26-01-07, 09:59 -
vekta.....
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 23-10-06, 15:43 -
Aukar vekta med armour?
Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 13Siste melding: 13-05-06, 21:51
Svar med sitat
Bokmerker