Ellen
Første gang jeg tok blodprøve viste TSH 5.1 (sent på ettermiddagen) og 1 mnd senere viste TSH 6.7 (tidlig på morgenen før frokost).
Jaa, TSH stiger om natten og slutter å stige om morgenen.
Det er omtalt i lærebøkene (EWrnre&Ingbar's The Thyroid) og på www.thyroidmanager.org . Min TSH ble aldri høy før jeg fikk tatt prøvene om morgenen. I Thyroidmanager står det at TSH kan bli enda høyere hvis man tar prøve uten å ha sovet natten før.

Om den høyere TSh betyr at ft4 og ft3 stiger, og om stoffskiftet er høyere om natten og morgenen enn om dagen/ettermiddagen, har vært gjenstand for undersøkelser. Jeg tror de konkluderer med at det ikke har så mye å si.
Men for en stund siden var det en interessant artikkel på jcen som i forbifarten kommenterte om dette. De sa at man forbrenner om natten. Bare sånn en uten videre faktaopplysning. Må finne det igjen.
Det stemmer også med en atkins-bok jek kjøpte på norsk, dette med å forbrenne om natten (hvis man ikke har stappet seg med karbohydrater)

Skal finne det igjen, det stod i jcem og var om tykke unge kvinner (og de hadde alle sammen en TSH over 2) (ikke rart at TSH-referanseområdene blir for høye når de tar med overvektige)