Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
18-06-06, 11:26 #12
Det som er best er å gjøre det likt hver gang. Prøvene er bare brukbare til å finne en nogen lunde riktig dosering.
Etter min egen erfaring er de helt ubrukbare til å finne den helt rette dosen. Det må du gjøre selv ved å finregulere - og vente tolmodig for å se om det ble bedre eller dårligere.
Jeg har sluttet å ta stoffskifteprøver og vil nesten si at det kommer neppe noe fornuftig ut av å holde på å ta disse etter at man har fått litt erfaring med bruk og virkning av den thyroxinen man bruker.
Betydningen av stoffskifteprøver overtolkes ofte. Til og med ordet "stoffskifteprøver" er feil for det er ikke prøver av stoffskiftet man tar. Det er prøver av noen hormoner som en må ha for at det skal foregå et stoffskifte, og ikke om de gjør noe fornuftig. Det sier dagens målinger intet om.
Disse måles i blodet, og det er jo bare en transportetappe mellom produsent og forbruker.
Det blir som å telle antall folk i arbeidstøy på pendlertoget til byn om morran og hvis det er mange med, så antar man at det blir gjor mye.
Strengt tatt vet man ikke om de har med seg nøkkelen til jobben engang.
Det er altså bare forutsettningene for et stoffskifte man undersøker med dagens målinger. Ikke stoffskiftet. Man ser etter om det er nok der - og da er det bra !
Og er ikke du bra da, så får du skylde deg sjøl.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hva viser forhøyet anti-tpo? nye prøve svar....
Av trude.lutt i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 18Siste melding: 01-12-07, 22:02 -
De mest uforklarlige sykdommer
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 10-04-07, 23:38 -
Hvilke symptom sliter dere mest med?
Av komlå i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 27Siste melding: 12-03-07, 21:49 -
Hva jeg hater mest - hyper eller hypo?
Av brits i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 17-04-06, 21:39

Svar med sitat
Bokmerker