Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Fotsone!
Threaded View
-
17-06-06, 12:43 #9
Hei Sleepy..
Jeg skal si jeg synes innlegget ditt var mer spennende enn mitt.
Et lite resymme:
I mitt tidligere innlegg prøvde jeg å poengtere at i såkalte "tvilstilfeller" altså hvor man enten har grenseverdier eller såkalte "fine" verdier hvor legen hevder man er frisk mens man føler seg "drit" som du sier det, så kan det være et forslag å forsøke for eksempel fotsoneterapi for å "støtte opp kroppen" og de aktuelle organene (i et slikt tilfelle skjoldkjertelen). Vi vet at legemedisin kan være direkte skadelig dersom den er uberettiget, mens det derimot ikke (iallfall fra min synsvinkel) er farlig å forsøke fotsoneterapi på et slikt stadium. Det kan enten gå bedre, eller status que.
Det som derimot kan være farlig, er å ikke tilføre kroppen sin tyroksin (stoffskiftehormoner) når kroppen helt klart mangler det. Det som skjedde før disse hormonene ble utviklet, var at en rekke mennesker døde av stoffskifteforstyrrelser, ofte uten at legestanden skjønte det, og etterhvert som det begynte å gå opp et lys (snart på tide det går opp et nytt et, spør du meg) ble det utviklet "medisiner" til stoffskiftesyke. Må påpeke at det er feil å bruke ordet medisin, da dette er noe som skal gjøre en frisk, mens det vi tar er et tilskudd vi mangler og alltid kommer til å mangle. Allikevel greit å låne begrepet av og til som nå.
Folk som er stoffskiftesyke uten å få støtte for dette av legen sin, og dermed ikke tar levaxin, trenger allikevel ikke å være redd for døden altså, det skal gå et stykke før man kommer dit. Er stoffskiftet tilstrekkelig lavt, vil man kunne havne i myxødem eller noe lignende, det er en komatilstand hvor man mister bevisstheten og kun halvparten overlever dette. Men man kan regne med at man har fått legens anerkjennelse på sykdommen og dermed medisiner før man når dette stadiet
(Selv i Norge)
Ã…rsaken til at jeg presiserte nederst i innlegget at jeg snakket om mennesker med grenseverdier og ikke dem med f.eks tsh på 70 er at det (hundre prosent sikkert) ville kommet innlegg etter mitt hvor det ville blitt påpeket at man ikke bør anbefale alternativ medisin og slik "humbug" til syke mennesker som trenger livsviktig skolemedisin. Dette er jeg selvfølgelig enig i, og jeg ville komme slik kritikk i forkjøpet, slik at jeg ikke fremsto som uansvarlig eller noe
Jeg ville få frem at budskapet i det forrige innlegget var at alternativ medisin kan være ypperlig for mennesker som tror de er stoffskiftesyke, mens dersom man er helt sikker på at man produserer for lite tyroksin (og plages med følgende av dette) bør man helt klart innta skolemedisin, det være seg levaxin, liothyronin, armour; hormoner som kroppen skriker etter.
Ellers var det spennende å lese det du forteller. Det er oppsiktsvekkende synes jeg. Hvilken tyroksin har du brukt i 23 år? Det første som slår meg er jo at denne tyroksinen må ha vært feil for deg. Enten fordi du ikke skulle hatt tyroksin, eller fordi du har fått feil type. Så er det neste spm. som popper opp, om bedringen din skyldes stopp på tyroksin, eller om den skyldes akupunktur og fotsone. Fortell gjerne mer! Jeg synes dette var interessant.

Svar med sitat
Bokmerker