Side 4 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 83
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

Hei Stina!
    Du får holde oss orientert om hvordan du føler deg.
    Jeg har prøvd Liot. et par måneder, men det ble ingen bedring, snarere tvert imot. Nå er jeg tilbake på kun Levaxin, men føler meg elendig.
    Fastlegen ville henvise meg til Nyland på Haukeland om event ME. Har vel som deg ønske om å få bekrefte/avkrefte event. ME.
    Håper du får bedring med Liothyronin - raskt!!

Klem fra Kira

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Oi så mye info. Tror denne tråden må leses i omganger jeg ;) PHU!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Anne Ma - det er en gammel tråd, som jeg tok tak i og fortsatte igjen i - istedenfor å lage en ny en. Du behøver ikke å lese alt det gamle. ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

kira
    Jeg har prøvd Liot. et par måneder, men det ble ingen bedring, snarere tvert imot. Nå er jeg tilbake på kun Levaxin, men føler meg elendig.
    Fastlegen ville henvise meg til Nyland på Haukeland om event ME. Har vel som deg ønske om å få bekrefte/avkrefte event. ME.
    Det var virkelig synd å høre - at det ikke hjalp med Liothyronin, jeg har satt min lit til dette nå. Ille å høre om formen din også. Men det er bra at fastlegen din vil ha deg utredet for ME, det vil ikke min. Derfor må jeg se hvor langt jeg kan komme med hypo'en - finne ut av, optimal medisinering m.m., mens jeg i øyekroken følger litt med på ME-problematikken.

Lykke til, kira, og klem til deg også
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Stina

Må bare ønske deg lykke til med Liothyroninen!! Håper det går bra for deg. Det ville vært fantastisk!!
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Oi! Så bra at du fikk prøve lioth. Jeg har følt meg veldig mye bedre på kombi behandlingen, selv om jeg ikke er 100%, så orker jeg å følge med på jobb og ha noe liv utenom, selv om jeg må hente meg inn i flere dager hvis jeg er ute på byn en kveld og jeg er i seng langt på natt....
    Jeg begynte som deg, 10µg lioth. og 150mg levaxin og det var som å sette en rakkett i rævva på meg. Mannen min er veldig glad, for her har det kommet så mange lyster tilbake *he, he* at han nesten detter av stolen... Etter en uke økte jeg til 20µg og med samme dose levaxin. Endoen mente jeg måtte være overdosert, men så lenge jeg følte meg i så fin form som det jeg gjorde, fikk jeg beskjed om å fortsette (og så sendte han ett surt brev til balder klinikken om uforsvarlig høy dosering...Men det er en annen historie) Hvis dosen ikke er bra for deg, vil du ganske fort merke det med både hjertebank og skjelvinger og da kan du jo redusere levaxinen først :P

Jeg var på balder klinikken igår og fikk beskjed om at stoffskifte verdiene mine har begynt å gå feil vei igjen og dermed klarte jeg faktisk å overbevise om at jeg bare måtte få prøve Armour til tross for insulin resistens!!! JIPPI ! Etter en tlf til Lars Omdal, ble de enige om at jeg skal kutte ut lioth. og bruke armour isteden, sammen med levaxin. Dosen er ikke stor foreløpig, men jeg er ihvertfall igang så får jeg se hvordan det går...

Jeg er desverre ikke så mye her inne om dagen, for jeg har så vanvittig mye å gjøre i den nye jobben min, men jeg prøver å henge med og lese litt innimellom.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Anne Ma - takk skal du ha. Håper det også går greit for deg ;)

Leya, så koselig å høre. Dette gir håp. Hyggelig at du klarer å fungere på så mange områder - ja, kan tenke det er greit for mannen også det ;)

Jeg vil nok redusere til 100 mg Levaxin når jeg nå begynner på Liothyroninen. Hvis dette går bra, men jeg likevel ikke blir i så veldig god form, så kan jeg heller øke til 150 mg Levaxin igjen senere. Men også i dag ble jeg trøtt når jeg tok Liothyroninen (hm.. det var kanskje i en annen tråd jeg var inne på det?), så i morgen vil jeg forsøke å ta Liothyroninen på kvelden sammen med Levaxinen. Heller skal man ikke ta disse to samtidig? Oi, ikke alltid lette å følge med på alt

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg har tatt de samtidig, men prøvde meg litt frem i starten. Har lest her inne at noen synes det er best å dele dosen opp i to og ta halvparten på morningen og resten utpå dagen eller kvelden. Når jeg prøvde det, sov jeg vanvittig dårlig, så det droppa jeg fort, men andre funker det mye bedre for. Prøv deg litt frem for å finne ut hva som er best for deg, men det tar noen dager før du merker endring.
    Forresten - når jeg starta med lioth. fikk jeg skikkelig magesjau.., det samme skjer når jeg endrer dosen, helt merkelig, men det skjer hver gang jeg gjør endringer i dosene.

Mannen min har nok vært ganske så underærnert noen år, så han takker og bukker og tar imot alt han kan få, før det går over igjen Nå håper han bare på at snorkinga skal avta, så han kan innta senga igjen

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Leya
    Mannen min har nok vært ganske så underærnert noen år, så han takker og bukker og tar imot alt han kan få, før det går over igjen Nå håper han bare på at snorkinga skal avta, så han kan innta senga igjen
    Hahahaha - stakkars folk - oss hypo'er og familiene våres ;)

Ja, jeg må prøve meg fram. Ser at folk reagerer så ulikt. Derfor så utrolig viktig med alles erfaringer. Dette forumet er uvurderlig - dere har en enorm kunnskap samlet sett.

Side 4 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
    Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 09-10-10, 18:40
  2. Dosering
    Av Cina i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 06-03-07, 19:48
  3. T3 og dosering av den
    Av irene i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 26-06-06, 23:30
  4. nye prøver, armour og dosering, noen synspunkt?
    Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 31-05-06, 10:16

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn