Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Har endelig husket
-
12-06-06, 17:52 #1
Har endelig husket
Nå har jeg endelig husket og få en utskrift fra prøvene jeg tok i forrige uke.
her er svarene
b12 # 244
FT3 # 6.2
FT4 # 13.2
S-FOLAT (pmo... # 12
THS # 1.49
Husker jeg ba om og få sjekket feritin også men den stod ikke på her. lurer på hva de egentlig sjekker
Er det noen som skjønner noe av disse svarene og kan komme tilbake til meg??
Tar nå 100mg om dagen.
klem GrynetHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
12-06-06, 18:19 #2
Da er det jo tydelig at du trengte det høyere stoffskiftet økningen ga, og med TSH=1,5 så er du i nærheten, men den kan godt være lavere hvis det er det som skal til for at du skal få det fint.
Altså, jeg mener du kan prøve en beskjeden økning, men det er litt rart sånn når du er inærheten. Prøv å behold dosen væl en mnd til og mål. Om stoffskiftet da er blitt lavere så kan du bare øke. Ofte så faller stoffskiftet etter en tid akkurat som kroppen vil ha mer.
De sekundære prøveresultatene er ganske individuelle, og det er fint om du får litt erfaring med hvordan du vil ha disse. Ferritin kolesterol og SHBG, ja mange flere også kan si deg hvordan kroppen din har det under den nåværende stoffskiftesituasjonen.
Man vet også at B12 og Ferritin bør være litt høyere hos oss enn hos andre.
Du bør også teste Dvitamin. Det er for lavt hos mange og er viktig for oss.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-06-06, 19:42 #3
Hei! Har du noen referanseområder , ft4 kan gå fta 10-20 eller 12-22 eller 9-27 osv.
Jeg kan legge dem i et excelark og det gir svar i prosent innenfor referanseområdet (hvis jeg får dem)
-
12-06-06, 21:59 #4
hmm
hvor finner jeg de?
Fikk bare disse resultatene på et ark fra sekretæren når jeg husket og spørre.
hvor kan jeg finne referansene?
er ganske ny i gamet
GryHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
12-06-06, 22:29 #5
Referansene finner du på utskriften bak svaret f. eks 13 ( 12-22) referansen står altså bak i en parantes. Svaret er ofte merket med en stjerne bak dersom det avviker fra normalen.
-
13-06-06, 06:20 #6
Nei det stod det ikke på det arket jeg fikk.
Merkelig..Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
13-06-06, 09:10 #7
Det er helt elementært at man må tolke prøver utifra sitt referanseområde.
Noen prøver trenger man referaneområdet til, noen trenger man bare slå opp i en håndbok hvor de har referanseområder,
og noen har spesifikke referanseområder for det testkit de bruker slik som ft4 og ft3.
Men TSH er likt.
Hvis du finner ut hvilken lab som har utført prøvene, kan man ofte finne ut referanseområdene på internett.
Fürst har sine på nettet: www.furst.no
og alle sykehus stort sett har dem liggende ute på nettet.
Grunnen til at jeg spør om referanseområdene, er at neste gang for eksempel så kan de ha skiftet leverandør av testkit eller at legen din får avtale med et annet lab.
Derefor vil % være mer presist, og du overfører tallene til et ark du lager på papir eller exce, med doser og symptomer.
Alle har nemlig sitt individuelle område , nivået på ft4 og ft3, eller TSH hos andre. (ft4 og ft3 brukes ofte av andre internettforums som bedre paremeter på formen enn TSH)
Det er altså individuelt hvor en føler seg best, og man må følge med selv.
Og ofte sier legen bare at prøven er helt fine bare ft4 er sånn ett eller annet sted innefor. Det holder ikke.
Jeg synes det er flott at du føler deg bedre. Det er det som teller, hvordan du har det!
nora
http://home.no.net/ngrondal/thyroidpage_hvordan.html under construction
Lignende tråder
-
Over eller underdosert?
Av millasin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 29-04-09, 15:30 -
YES!!! Endelig... Jeg nå få begynne på Liothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 14Siste melding: 14-01-08, 21:03 -
Endelig hjælp!
Av Nocturne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 03-12-07, 14:56
Svar med sitat
Bokmerker