Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
  1. #1
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

    Standard Haukeland eller Aker

    Det er som regel Aker sykehus som eksperter på stoffskifte, men jeg fikk vite fra en diabetessykepleier på sykehuset her at Haukeland regnes som best. Siden det er fritt sykehusvalg og legen har begynt å true meg med radioaktivitet så er det best å være forberedt. Noen som vet noe?

  2. #2
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

    Standard

    Hei Brits

    Jeg vet at de også forsker på threoidea lidelser på Haukeland, men har hørt mindre om dem enn de på Aker. Derfor vil jeg til Aker og ikke Haukeland. Tar liksom ikke sjansen om jeg ikke vet på forhånd.
    Ikke det jeg har hørt negative ting om Aker også...
    Jeg har forsøkt å finne ut det samme, men har ikke funnet ut av det enda.

    Kanskje det er likegyldig hvilken plass man drar?? Om noen har erfaringer PLEASE del med oss nybegynnere! Trenger litt opplysning..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

  3. #3
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

    Standard

    Jeg tror kanskje dette er mer avhengig av hvilken lege man kommer til, enn hvilket sykehus...

    Som jeg har sagt før, tror jeg mye av den behandlingen vi får er veldig personavhengig. Det er litt avhengig av hva den legen vi kommer til er interessert i, har lest seg opp på, tilfeldigvis nettopp har vært på en konferanse om, osv. osv. Selv var jeg hos en assistentlege på Haukeland som ikke gjorde noe som helst for meg når det gjaldt stoffskiftet eller binyrebarkproblemene mine, men som faktisk oppdaget at jeg hadde for lavt kalsium. Det i sin tur førte til at jeg oppdaget at jeg hadde for lavt vitamin D (men det var egentlig ikke hennes fortjeneste, det tok jeg prøver av på eget initiativ). ;)

    Dert finnes et godt fagmiljø på Haukeland for stoffskifteproblemer, spesielt i kombinasjon med andre autoimmune sykdommer. Her står det mer om det:

    http://www.helse-bergen.no/avd/roas/hel ... sjoner.htm

  4. #4
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

    Standard

    Da er nok Aker bedre for meg. I hvertfall nå i starten. Må utrede thyreoidea før eventuelt binyrebark osv. Thyreoidea poiklinikken tror jeg blir løsningen for meg. Takk for hjelpen Kris!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

  5. #5
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

    Standard

    For en tid tilbake spurte jeg om noen kjente en lege ved navn Brustad på Haukeland. Jeg tror det var før forumet krasjet. Hun ble anbefalt på det varmeste av en stoffskiftepasient. Diabetessykepleieren ved UiS var også klar i at den beste kompetansen finnes på Haukeland.

    Jeg er enig med deg AnneMa at hvis man leser linken gitt av Kris så gir Haukeland ikke inntrykk av å være særlig opptatt av thyroide sykdommer. Men det hadde jo vært mest praktisk for oss i vest hvis Haukeland var bra!

  6. #6
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

    Standard

    Men det hadde jo vært mest praktisk for oss i vest hvis Haukeland var bra!
    Ja det hadde jo, men heldigvis er det ikke så vanskelig å komme seg til Oslo heller
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

  7. #7
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Det er en egen gruppe(r) i thyreoideaforbundet for dem som er hyper eller har vært det. De er veldig på hugget.
    Det går an å gå på nettsidene til forbundet og lete etter tlf numre eller ringe kontoret eller lokallaget.
    Hørte en si at det er satndard å få neo-mercazole i to år og så prøve uten og hvis man ikke var bra da får man neo-mercazole i to år til, det var ihvertfall noe helt annet enn du fikk vite av legen.
    Så jeg tror man kan kontakte hyper-likemennene.

  8. #8
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

    Standard

    Ja, det stemmer det Nora!!
    Brits det er ei som er kontaktperson i Stavanger for høyt stoffskifte. Jeg husker ikke navnet, men det ligger nok på lokallagssidene.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

  9. #9
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

    Standard

    Takker for info. Jeg har skrevet ut 1 kg papir fra nettet som skal serveres legen hvis han så mye som prøver å nevne ordet ra........ igjen før det er gått i hvert fall 1,5 år. Har nettopp meldt meg inn i forbundet og skal ta kontakt etterhvert.

  10. #10
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

    Standard

    Høres ut som en glimrende plan Brits!!

    Hvis ikke får du overkjøre han...

    ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

  1. Armour eller levaxin, eller begge deler?
    Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 12-11-07, 19:37
  2. Aker og kontaktinfo....
    Av Lissa i forumet Hos legen
    Svar: 19
    Siste melding: 20-09-07, 16:31
  3. Lege S. Brustad, Haukeland
    Av brits i forumet Hos legen
    Svar: 4
    Siste melding: 30-04-06, 16:13

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn