Jeg kan godt forstå at legene ikke helt skjønner dette. Jeg skjønte det jo ikke selv engang med det første. Kaldte det deppa, for jeg hadde ingen andre ord for det. Men når diagnosen er der så burde de vite bedre Det er en skam å holde på slik. Det er jo hormoner for søren. Har de ikke hørt om PMS???? Det sier seg selv at ubalansen i hormonene vil gå ut over humøret!

Be legene dra seg vekk når de kommer med antidepressiva. Det virker jo dårlig på de fleste av oss, og om jeg ikke tar feil, så er det dokumentert en eller annen plass. Kan visst gjøre folk verre.

Nå nettopp da jeg var hos nevrolog, fant jeg ut, at gamle legen hadde skrevet i rekvisisjonen at jeg ikke var deprimert Positiv overraskelse etter å ha blitt møtt med antidepressiva i mange år Og det før diagnosen.

Selv gikk jeg gikk til legen min for ca 2 år siden. Sa jeg var deppa, utslitt osv. Ba om psykolog, for noe var veldig galt med meg. Jeg var i total ubalanse. Tålte ikke å være med folk lenger. Alt som var negativt ble hundre ganger større en de skulle være. Jeg gråt så tårene spratt og ble skvetten for første gang i mitt liv. Det var mange andre symptomer også. Men jeg orket ikke å prøve å få han til å forstå. Hadde vært igjenom det for mange ganger. Så han skrev ut rekvisisjon til psykolog for meg. Etterhvert fant jeg jo ut at dette ikke kunne være en depresjon (har vært det før i tiden, etter en hard barndom) for det stemte ikke med det som er vanlig for meg. Det føltes kunstig!! Som om det ikke føltes helt inne i meg, bare på overflaten. Jeg fortalte legen det og da tok han en test på meg. Og på mine verste dager var jeg mildt deppa. Ikke noe å medisinere akkurat.
Jeg var ikke helt sikker på hva legen tenkte om dette. Han hadde jo vært inne på antidepressiva flere ganger. Men jeg nektet å ta dem. Visste det ikke var det som var galt med meg. Jeg var sykemeldt i 1 1/2 år før jeg fikk diagnosen hypothyreose. Vet at han ikke trodde på meg. Han ble ganske spak da diagnosen lå på bordet hans. Han hadde aldri hørt om noe slikt og det hadde ikke kollegaene hans på legesenteret heller.... Jeg var ikke hypokonder allikevel ;)