Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: noen som kan svare...
-
02-06-06, 18:58 #1
noen som kan svare...
hvor fort kan man merke endring i levaxin dosen,jeg tok 100mg hver dag,men for tre uker siden gikk jeg ned til å bare ta fire dager i uka...og nå begynner e igrunn å føle meg dårlig.
er det dumt å ikke ta noe noen dager,tenkte kansje at man heller burde minske dosen menta hver dag.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
02-06-06, 19:25 #2
Tror kanskje det er individuelt hvor raskt du merker endringer i dosen, men at det går noen uker. Det er sikkert andre her som vet mer om det enn meg.
-
02-06-06, 21:02 #3
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, vet trolig mindre enn deg
Men jeg lurer litt på det samme. Har økt dosen fra 100 mg til 150 mg om dagen i løpet av de siste 1 1/2 - 2 månedene.
Merker ikke forskjell jeg - tror jeg
Bortsett fra at neglene er blitt sterkere - det er jeg helt sikker på 
Men forresten, når jeg ser litt nærmere etter hva du skriver: Går du fra 100 mg om dagen til å ta 100 mg 4 ganger i uka? Vet at i alle fall n'Finn har vært inne på at det er viktig å ta like stor dose hver dag, og at det finnes tablettdeler å få kjøpt på apoteket. Så hvis du før skulle ha 700 mg i uka til nå 400 mg i uka, så bør du kanskje dividere 400 på 7 og så fordele resultatet så godt du klarer med tablettdeler - på hver dag.
(Kalkulatoren og svaret får du finne selv - for jeg ORKER ikke
)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-06-06, 22:26 #4baremei Gjest
Når jeg begynte på levaxin kom endringer snikende i løpet av 4-6 uker, for å nå toppen enda senere. Etter en tid kunne jeg merke doseøkninger i løpet av 1-2 uker.
Neglene blir ikke sterkere på 1 1/2mnd, da var de allerede begynt å bli sterkere før doseendringen. De bruker jo lang tid på å vokse ut, og det tar veldig lang tid før den levende neglen, som er "nå", har blitt negletupp.
Men hvorfor er dosen senket så mye, "sørlandet"?
-
03-06-06, 12:46 #5
Takk for info om neglene, baremei, men av en eller annen grunn er de i alle fall blitt så sterke som de aldri har vært før. Skjønner da ikke hvorfor, men, men.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
03-06-06, 16:22 #6
fra hovedinlegger
så det var ei som lurte på hvorfor dosen ble senket så mye...så tar bare å limer inn dette inlegget mitt for det forklarer hvorfor,men er det riktig(det lurer jeg veeldig på)
har gått på levaxin siden feb.2005,var gravid fra juni til mars 2006 og følte meg da kjempebra uten å endre dosen(100 mg dgl)
så ca 4 uker etter fødsel tok jeg prøver og verdiene var da:
S-Thyroxin,fri 18.0
S-TSH 0,034 og jeg følte meg bra
Så en mnd etter det :
S-Thyroxin,fri 17,7
S-TSH 0,0050 følte meg fortsatt fin,men...
legen mente at jeg tok litt for mye levaxin og ba meg kutte ut levaxin tre dager i uka...nå tre uker etter begynner jeg å bli veeldig trøtt,har hatt litt bommulshue o.l. Jeg er så redd for å bli like ille som jeg var før jeg begynnte på levaxinen.
Men hva må til for at S-TSH skal bli litt mere normal...for S-Thyroxinen er
jo ikke så gal,hun ville helst ha meg ned på 15?????
snakket om hjertet mitt og noe...
hva mener dere som har greie på dette?
og så helt til slutt;har fått med meg at man ikke skal drikke melk rett før å etter inntak av levaxin,men er det noe annet man må passe på? Syns å ha lest om fiber eller noe???For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
03-06-06, 17:55 #7
Jeg neener at siden du hadde en ft4 på bare 17 (hvor toppen av referanseområdet er ofte 22) og dsu følte deg bra, skulle du ikke gått ned. Bare min personlige mening, jeg trenger selv en ft4 på minst 50% opp i ref.området og da blir min TSH alltid 0,02.
Og en nedgang i dose som er så stor er da vledig mye.
På det amerikanske forumet justerer de alltid dosene med 12,5 µg (dagsdose) fordi 25 µg ne-eller oppgang kan sende en helt til andre enden av referanseområdet.
Du gikk ned fra 100µg om dagen til 54 µg og det er veldig stor nedgang for hvemsomhelst.
Skjønner ikke hva som var galt med den dosen du var på når du ikke var hyper, ft4 bare var 17 og du hadde det bra.
-
03-06-06, 18:09 #8
det er akkurat det e og mener...så jeg har gått tilbake til å ta 100mg hver dag..så får jeg høre hva legen mener om det på neste kontroll.
gidder ikke føle meg helt j....,når prøvene er innenfor normalen...For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
03-06-06, 23:38 #9baremei Gjest
Ser ingen god grunn til å gå ned i dose med de prøvene dine.
Jeg har en tsh på 0,01-0,03, og både fastlegen og I. Norheim på Aker bryr seg filla om den.
Når kroppen har nok FT4 og FT3 trenger ikke hypofysen sende ut TSH i det hele tatt, og gjør det ofte ikke, spesielt hvis det ikke er restfunksjon i kjertelen. Hypofysen får altså ingen respons og går i "dvale".
Slik forklarte fastlegen det for meg, og konkluderte med at vi overser den. Biofeedback, sa han, og ga meg fysiologi-boka si så jeg kunne gjøre hjemmelekser.
Lignende tråder
-
Noen som kan svare meg?
Av Angel i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 29Siste melding: 24-02-10, 21:37 -
En ny verden og tusen spørsmål! Noen som kan svare meg??
Av Piia i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 13-01-08, 09:59
Svar med sitat
Bokmerker