Side 1 av 12 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 112
    baremei Gjest

Standard Hva ta Levaxin sammen med?

Fant denne også, og dette synes jeg hørtes logisk ut, og sammenfallende med ting jeg har lest og hørt fra før (hvis noen ikke leser engelsk får dere hyle ut, så oversetter vi når det passer sånn):

Some folks chew their tablets, and let the chewed tablet dissolve
    sublingually to get around the absorption problems. By taking your
    thyroxine sublingually, you won't have to worry about what you
    can/can't eat for X number of hours around the dose. You also won't
    have to worry about iron and calcium supplements interfering.

Based on the package inserts, absorption ranges somewhere between 40
    and 80 percent, which would mean that your getting somewhere between 90
    and 180 ug from your 225.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Chew = tygge? Smelte i munnen? Noen som har prøvd det med Levaxin? Smaker det vondt? Jeg prøver i morgen. Suger sovetablettene mine da jeg har lest at de da blir tatt opp lettere. Har jeg forstått dette rett baremei?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

baremei Gjest

Standard

Jada, riktig det. Tygge tabletten og suge på restene.

Jeg legger ofte tablettene under tunga, og så er de spist opp når jeg parkerer på togstasjonen.

Poenget med det er at da trenger man visstnok ikke tenke på hva man spiser/drikker samtidig, enten det er mye fiber eller melk.

Og det stemmer med hva jeg har lest før - det har blitt sagt at det er slett ikke nøye hvordan du gjør det, bare du gjør det samme hver dag.

Spiser du frokost og drikker melk og tar pillen, alt på en gang, vil bare dosen bli noe høyere. Opptaket av tablettene sies å være 40-80%, det laveste når man spiser til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Takk for supert tips! Rart at jeg ikke har tenkt i de baner med Levaxinen, siden jeg har tatt pointet med disse andre tablettene. Gjør det heretter.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

en som tygger på Armour fortalte på et forum at tannkjøttet hennes var blitt så bra som bivirkning....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sugde Levaxin og Liothyronin i dag jeg. Gikk helt greitt. Ingen vond smak så dette kommer jeg til å fortsette med. Tror du at jeg etter hvert kanskje må redusere dosen? Fordi opptaket blir større på denne måten?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Følgen skulle jo da være at du tar opp mere av hver tablett - altså at du må sette ned dosen ?
    Fint om du rapporterer litt om diner erfaringer - om en stund da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Det skal jeg gjøre. Høres nå lurt ut iallfall. Hvis det ikke er slik at Levaxinen MÃ… innom tarmene for å mixe seg med noe der da?? Sikkert en teit teori, men mye som surrer her altså.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Spytt er jo et enzym som forbereder mye av maten for opptak.
    Noe der kanskje ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Mener du at der kan være flere enzymer som Levaxinen trenger lenger nede i systemet? Forstår du spørsmålet? Jeg greier ikke forklare meg bedre?

Side 1 av 12 123456789101112 Siste

Lignende tråder

1. Har jeg jern og B12 mangel?
    Av Tornerose i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)
    Svar: 15
    Siste melding: 26-08-10, 10:51
  2. Nature Thyroid, kalk og jern
    Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 26-03-10, 19:30
  3. Kvikk fiks for jern..?
    Av Kevlin i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)
    Svar: 13
    Siste melding: 26-03-10, 14:26
  4. Jern...., kvalme?
    Av Maia i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)
    Svar: 6
    Siste melding: 19-09-07, 20:39
  5. Levaxin + kaffe, jern og kalk...
    Av Heidi i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 5
    Siste melding: 18-02-07, 17:03

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn