Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard Skal vi snart finne på noe gøy?

Ja, skal vi ikke? Få et kjempepositivt avbrekk fra elendigheten? ;)

Har vært inne på det før: Skal vi samle inn penger til felles feriebolig i Syden som vi kan flykte til når kulda setter inn? Kanskje slå oss sammen med noen med fibromyalgi, revmatisme, andre som tolererer kulde dårlig, ja, f.eks. astmatikere... Er det mulig å gjennomføre?

Og når skal vi MØTES?

Er det andre enn meg som ikke synes det er artig å bade offentlig f.eks. pga flesk, appelsinhud, tørr hud, for mye hår, for lite hår, fotsopp (OK da - den siste var visst hypokonderi, men nå var jeg så godt i gang). Men er det ikke lettere å være sammen med andre i liknende situasjon? Så: kunne vi f.eks. hatt et treff et par ganger i året - leie et badeland eller noe, evt i Danmark (der er jo mye billig). Kan vel ikke leie hele greia, men når mange nok av oss (gule, hårløse, tykke, gretne, senile) kommer brautende, så stikker vel de andre (i alle fall hvis de vet hva som er best for dem). ;)

Hva synes dere?

Sykkeltur i Danmark? OK - da må vi legge inn pause hver 2. kilometer. Men, men, sykle fra campingplass til campingplass? Uff, det er vel ikke lett å orke. Har bare alltid drømt litt om det. Og hadde vi klart det, så hadde vi jo fått noe morsjon også. ;)

Ã…ja, forresten, i Danmark kan man visst overnatte billig på ulike slott. Hadde det ikke vært gøy? Og vi må jo finne noe billig, mange av oss har vel ikke så god økonomi.

Er jeg helt på bærtur nå igjen. 8)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

stina21 sin avatar
    stina21 er offline stina e fin som ho e, sæl om ho e fanga i en ukjennt kropp...
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    58

Standard Æ E Meeeeeee

Du vet å få sakt det ;)
    Men som sagt fra spøk til revolver.. Tanken din e ikke så dumm..
    Visst du tænke på det,hele norge kunne spart en del pænga på å invistert til oss...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Noe som kanskje er litt enklere:

Felles avtale med et reisebyrå - altså egne "helsereiser" for oss med stoffskifteproblemer. Dette var kanskje noe thyroideaforeningen kunne kjempe for å få tilskudd til. Det er vel i alle fall 2-3 norsk-eide utenlandske "ferie-paradis":

Reuma-Sol, Valle Marina og Solgården (den siste hørte jeg om i går - tror dette var for psykisk utviklingshemmede og fysisk handicappede, så som rullestolbrukere. Så fint for oss, vi passer vel i begge kategoriene). Oi, her er noe nytt jeg ikke har hørt om, kanskje vi kunne begynne med dette: http://www.helsereiser.no/main.asp?pid=5 Kanskje vi kunne få en avtale med disse, tror de er ganske nyetablerte: http://www.sommerfuglreiser.no/ De har jo t.o.m. "kjennemerket" vårt - sommerfugl!

Dere kan kikke litt her: http://www.helsereiser.no/front.asp?pid=1. Men det ser ut til å være noen uhorvelige priser - derfor viktig med støtte. (Ser at de har noen tilbud for folk som er med i ulike organisasjoner. Det er ikke jeg, og dessuten er det vinteren jeg trenger å komme til varmere strøk - ikke sommeren.)

Ba legen en gang om å bli henvist til Rema-Sol pga astmaen. I tillegg hadde de anbefalt meg det på Skogli Helse- og Rehabiliteringssenter. Da svarte han: "Jeg kan ikke drive å sende folk til Syden." Neheinei, men hvorfor får noen lov til å bli henvist til opphold i Syden, mens andre ikke gjør. (Forstår jo selvsagt at du må ha en god grunn - men det har jeg! T.o.m. flere: Pusteproblemer i kulde, forferdelig hoste ved astmaen og da også smerter i kroppen, grusomme smerter ved kuldepåvirkning.)

Men nå må jeg holde kjeft, babler i vei alt for mye. Er mer interesset i å høre deres mening.
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Høres gøy ut å møtes! Men jeg må ha det komfortabelt. Husk at jeg er over 50 år!! Så noe campingliv orker jeg ikke lenger. Men sykkelturer frem og tilbake til hotell er fint. Vi MÃ… jo trimme vel?

Du får sette i gang å organisere dette du Stina. Kanskje du greier å dra meg ut av huset? Har "muret meg inne" i 7 år nå. Ikke vært noen steder. På tide å lufte seg snart.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja da må vi jammen meg luftes.

Og uff og oi, må nok også ha det komfortabelt med alle smertene i kroppen og søvnproblemene, så ang campingplasser - da måtte vi ha leid hytter f.eks.

Men nok ikke lett å få noe til, spredd over hele landet som vi er, og dårlige er vi jo også. Men med tid og stunder, så kanskje? Håper det.

Vi kan jo i alle fall begynne å undersøke hva folk har interesse for i første omgang.

Hvis bare hodet og kreftene var med meg, så kunne jeg kanskje etterhvert også forsøke å be om ulike tilbud rundt forbi - ja, det kan jo kanskje dere andre også. Men bør vi da ikke være en forening? Kanskje vi kan gjøre det i samarbeid med eksisterende forening.

Så gutter og jenter, nå er det: Ut på tur, aldri sur

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    151

Standard Samling

Jeg er med i Diabetesforbundet også. Der får vi tilbud om å samles til kurs en weekend på hotell. Det har ikke kostet så mye, alt er inkludert. Hadde en samling med kurs om tyreose vært noe for oss?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

JA - absolutt!

Så koselig, jorunn

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Det høres kjempekoselig ut. God idé

Lignende tråder

1. Snart vår
    Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 17-03-07, 18:07
  2. Kan man finne ut noe gjennom urinprøver?
    Av gutt_81 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 17-01-07, 12:47
  3. Hvor finne referanseverdier?
    Av Vilde i forumet Blodprøver
    Svar: 7
    Siste melding: 05-05-06, 18:00

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine