Abra takk for tipset om å skrive brev til spesialisten jeg skal til. Har nå skrevet ned mine symptomer, som jeg tar med. Tenkte å legge de inn her så jeg kan få kommentarer på om det er noen som tror jeg kan ha lavt stoffskifte (har "normale" prøver):
Jeg er en mann på 44 år
Sykdomshistorie og symptomer
Tidlig i 2005 plagdes jeg med dårlig kondisjon, ble etter hvert veldig tungpustende. Ble så tett at jeg ikke sov godt og det ”pep” i brystet. Følte meg sliten når jeg sto opp på morgenen. Oppsøkte til slutt leg i juni 2005, han konstaterte at jeg hadde tette bronkier. Fikk ”inhalator” med kortison.
Skulle fortsette med kortison, men fikk plager høsten 2005, trodde disse stammet fra kortisonet (muskelkramper og hes stemme). Kontaktet min fastlege og fikk beskjed om at jeg bare kunne slutte med kortisonet.
Ble mer og mer ”sliten” utover høsten. På nyåret 2006 klarte jeg å fungere på jobb med å tilrettelegge det slik at jeg jobbet mest effektivt før lunsj. Etter lunsj ble jeg mer og mer hes i stemmen og sløvere og sløvere i tankegangen, gjorde en del feil også. Merket også at jeg fikk veldig store problemer med å snakke så folk forsto hva jeg snakket om (jobber som kundebehandler).
18.05.06 klarte jeg ikke å gå på jobb lenger, ble da sykemeldt.
I ettertid så skjønner jeg at det er lenge siden energinivået mitt begynte å gå nedover.

Symptomene jeg har:
· Trett og sliten
· Økt søvnbehov
· Kulde - blir veldig kald – spesielt armer og skuldre (i sener tid bena også). Hvis jeg prøver å bevege meg for å få opp varmen begynner det å prikke i armene og smerter i hjertet.
· Blir veldig kald om natten, har prøv å ta temperaturen tidlig på morgenen – den ligger på 35,6 til 35,8 (bruker litt tid på å ”komme i gang” om morgenen)
· Glemsk
· Sløv
· Treg tankegang
· Talevansker – vanskeligheter med uttale
· Muskelsmerter – spesielt i de større muskelgruppene (lår, sete, osv)
· Dårlig appetitt – men vekten øker (spiser mye mindre enn før)
· Tørr hud – spesielt på bena
· Hes
· Musklene i ansiktet føles rare (stive)
· Diaré
· ”hoven” over under øynene
· Tungpustet
· Ledd som ”knepper” spesielt kne og hofteledd
· Stiv
Skjønner ikke hvordan det er mulig å legge på seg med lite matinntak og diaré?