Takk, Anne Ma, snill du ;)

Ja, jeg har hørt at det finnes bøker om pasienthistorier, men akkurat nå så orker ikke jeg å sette igang med å lese ei hel bok.

Hvis vi lager våre egne pasienthistorier, så vil jeg tro at vi vil få noen lange historier og noen korte. Samt at vi er mange mennesker med ulike symptomer, prøvesvar, blir møtt med ulike holdninger m.m. Altså blir dette et mye bredere bilde enn kun ei enkel bok med en enkelt persons historie. Det vart det eg tenkte litt på....

Og ja, så noe viktig: Når vi skal utlevere skriv til legene (evt. advokat(er), media ++) - både det vel formulerte og dokumenterte, samt lefsa med pasienthistorier, så vil de selv kunne se at det ikke bare er et enkelt menneske hist og her som er blitt møtt med "mye rart". Nei, vi er jammen en hel flokk.

stina21 - bra du er med! Men jeg vet jo ikke om vi starter opp en egen forening (jeg kunne godt ha litt lyst til det, men orker vi og kan vi?) Så uten forening vet jeg ikke hvordan vi kan få tak i evt sponsorer. Men det er jo bra det er mange i forumet, så kanskje det dukker opp noen ideer etterhvert. Rom ble jo ikke bygget på en dag...

Ellers har jeg tenkt siden i går: Vi kan foreløpig publisere våre historier på et gratis, reklamebasert domene. Og jeg synes at vi foreløpig skal være anonyme. Vi kan skrive nick og det vi måtte ønske, men kanskje vente med med å gå ut med fullt navn. Dette i tilfelle noen ombestemmer seg underveis. Men på denne måten kan vi begynne med en gang, og så kan vi gjøre endringer og "føle oss litt fram" til vi synes det blir litt greit. Og vi må også hele tiden ha mulighet til å korrigere våre historier, synes jeg.

Men hva synes dere?