Oppskrift og oppskrift--majones med olje med omega-6 (sojaolje, solsikkeolje og det meste lignende) er jo ikke heldig.
Vi skal ha helst likt med omega-6 og omega-3.

Så da gikk jeg og kjøpte noe rapsolje, siden olivenolje alene har en litt stram smak, for å blande dem når jeg lager majones med sunne oljer (som jo stort sett bare er olivenolje og rapsolje).
...Og jeg greide å ta den flasken som har tilsatt sitron, som lukter som sitrontran.....visste ikke at sånt fantes...
Og det skjedde en ting til, jeg startet majonesen med sennep, noe man kan gjøre. Jeg lurte på hvorfor majonesen smakte svakt sitron men søtt, og kom på at jeg hadde tatt dijonsennepen med honning! He he. Spiser littt av den da, men skal lage ny uten honning.

Oppskrift på majones er sånn cirka at man tar et par eggeplommer og lager kake eller pannekake med hvitene og egg og olje bør ha ligget /stått ute en stund for å ikke være helt kalde, og så kan man ta miksmaster eller håndvisp eller kjøkkenmaskin og vispe oljen veldig sakte inn slik at den ikke skiller seg.
Man kan ta litt pepper i , sitron, hvitløk etter ønske)
Jeg oppbevarer majonesen i en liten galssbolle med lokk i kjøleskapet. Jeg bruker den til tunfisk på boks eller til salami på brød osv. Husk at margarin har for mye omega-6-olje.