Jeg ville økt Armouren med 1/4 grain i 4 uker, så 1/4 grain en gang til og så nye blodprøver 6 uker etter det. Viser prøvene en itt høyere FT4 da og stabil/lavere TSH og FT3 ville jeg økt igjen, men ventet noen uker til og kjent på formen og magefølelsen. Skulle FT3 bikke over kanten tar du det enda roligere, evt. legger til 25mcg Levaxin i stedet.

For meg stemmer formen best med en FT3 som er middels til høy, og FT4 nærmere toppen enn midten. TSH bryr jeg meg ikke om, den er bare ikke der uansett.

Bare min mening, altså, utifra prøvene dine. Skulle du få overdoseringssymptomer kutter du tilbake igjen hvis ikke det gir seg i løpet av en ukes tid. Skulle det bli for ubehagelig kutter du med en gang.

Økninger etter dette (etter å ha passert 1 1/2 grain ca) ville jeg anbefale skjer veeeeldig sakte - jeg måtte vente 2-3 måneder før jeg kunne øke igjen, noen ganger enda lenger, og jeg kunne aldri øke med mer enn 1/4 grain, en periode tok jeg bare halvparten av det også.

Hvis ferritin også er lav, også lav normal, tåler du økninger dårligere selv om du trenger dem, så pass på det. om du får overdoseringssymptomer uten at prøvene tilsier at du tar for mye. B12-mangel gir også mange rare utslag på hjernekapasiteten, så får det sjekket hvis det ikke alt er gjort.

Jeg har vært oppe i 2 3/4 grain og holdt den dosen ganske lenge, men måtte etterhvert gå ned igjen. Akkurat som om kroppen trengte mer en periode for å "komme igang" med mer tilfriskning, for så å ha fått nok.

Siste året og drøyt det har jeg vært stabil på 2 grain og 50mcg Levaxin.

Min TSH er ikke målbar (har aldri vært, heller ikke på Levaxin alene), før beh. lå den på 0,2-0,7)), FT3 ligger og skrubber helt øverst, av og til over grensen, og FT4 nådde endelig 17-tallet for et halvt år siden, etter ha dirret rundt 12-13 lenge. Når den stiger følger formen etter.

Har tatt Armour i 3 år nå og det siste året har gjort meg nesten normal igjen. I den grad jeg _kan_ bli normal, da...