Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
26-05-06, 19:49 #4
Sv: Hvordan er legene deres opplyst i forhold til stoffskifte sykdommen?
Jeg synes det er viktig å samle informasjon om hva som skjer i Tromsø, fordi vi har hørt flere ille historier derfra.
Jeg synes det er en sak for thyreoideaforbundet, enten sentralt eller lokalt.
Det var noen hsitorier på noen av de gamle versjonene av forumet her.
Og Rolf Jorde synes ikke det er særlig viktig å behandle mennesker med en TSh på 3 eller 4 eller 5.
Dette med at de bare kaller en inn etter omtrent 1 åretter en operasjon hvor de fjerner kjertelen er ikke særlig helsefremmende for en pasient. man blir jo bra hypo allerede etter en måned tør jeg hevde.
Noen burde røske opp i hele mentaliteten om stoffskiftebehandling i Tromsø mener jeg.
Og når legen sendr pasientene til endokrinolog der oppe, kommer pasienten tilbake fra endokrinlogen med beskjed om at hun ikke skal behandles for hypothyreose fordi TSh bare er 3 eller 4 eller 5 eller 6 eller noe sånt.
Skal da legen gå imot endokrinologen?
En ting til , Stina. Jeg ser at du tar 300 µg levaxin om dagen og fremdeles ikke får noe særlig effekt av det.
Jeg selv trenger liothyronin i tillegg til levaxin.
Du kan jo spørre legen om du kan prøve noe liothyronin i tillegg.
Det vanlige er to kvarte tabletter om dagen, men det var en innom her som tok 300µg levaxin pluss 40(?)µg liothyronin, men det er veldig sjeldent at noen trenger så mye. Hun hadde det forresten bedre med liothyronin i tillegg.
Liothyronin kommer i 20µg og er neste 4 ganger så sterke pr µg som levaxin. De er t3, det aktive hormonet og levaxin er t4, som må omdannes til t3 plus revers t3(som er helt inaktivt).
Det er på blå resept akkurat som levaxin.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte og allergi i forhold til mat
Av NIMA i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 01-12-10, 23:50 -
Hvordan var veien deres til diagnose?
Av Evita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-10-08, 22:34 -
Hvordan fungerer magen deres? Litt ufine detaljer!
Av marge i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 23Siste melding: 11-03-07, 10:11 -
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
hvordan gi andre innsikt om sykdommen sin?
Av Lissa i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 13-11-06, 12:53

Svar med sitat
Bokmerker