Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard Hva skal til for å få time hos endokrinolog?

Egentlig bare det jeg lurer på.
    Jeg fikk det nemlig ikke. Det var visst ikke nødvendig for meg...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Det fikk ikke jeg heller, men neste gang jeg skal til legen blir det K R A F T I G U T E S T E M M E!!! Så legen kan bare glede seg. Legen min har hvertfall ikke no greie på saker og ting, og det fikk jeg skikkelig bekreftet på et stoffskifte-møte i går, så nå er det ikke no mer hyggelige-Mona her i gården!!!

Og det er du som ønsker å bli gravid?? Da er det bare å truge seg til en time spør du meg!!! Kjenner jeg blir skikkelig opprørt over"gud-jeg-jo-alt-her-i-verden-leger"!!!! :evil:

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Fastlegen din skal henvise deg videre i systemet når han mener det er nødvendig. Han har visse retnigslinjer å holde seg til, men det er helst uklare tilfeller og egentlig ikke før han føler at han må gi opp av en eller annen grunn.
    Han er jo egentlig spesialistens forlengede arm, og behandler deg innenfor rammer gitt av spesialister. Derfor sender han deg videre feks. hvis han får inntrykk av at behandlingen ikke virker.
    Behandlingen du får er på en måte noe legen din gjør på vegne av spesialisten.
    Så det er viktig at du klarer å formiddle til legen din hvordan du har det. Gjerne også yttre ønske om å møte spesialisten.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

Fastlegen min mente nok at det var nødvendig med henvisning, for hun skrev et brev til det lokale sykehuset, og svaret fra endokrinolgen der var at det ikke var nødvendig for meg. Lurer på hva hun skrev i det brevet.
    Jeg skal til legen i dag og jeg vil gjerne se det brevet. Og svaret.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

sånn skal det låte!!! Lykke til!!!!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

De med sukkersyke og hyperthyreose kommer først, de med vanlig hypo sist i køen.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

Jeg er vant med å godta det jeg blir fortalt jeg, så et avslag hos endokrinologen takler jeg. Skulle bare ønske at oppfølgingen fra legen var bedre. Tror det hadde blitt lettere da. Føles ikke helt trygt slik det er nå, spesielt med tanke på et evt. svangerskap.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det hender nok at fastlegen gjør så godt han kan
    Spesialisten K A N være den arogante typen som helst vil vise hvor brede hans hierarkiske skuldre er, og henviser sin undersott fastlegen til å holde seg til ikke å sende pasienter til ham som er behandlet inne den rammen som er gitt.
    Det hender at det er slik.
    Så hvis den arme fastlege ikke kan komme opp med noe nytt - så har du antagelig små utsikter til audiens i den høyere sfære.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Min erfaring er at endokrinolog er noe jeg er blitt tilbudt når legen ikke har visst hva hun og nå han skulle gjøre selv. Eller ikke forstått noe av prøvene mine.

Lignende tråder

1. Time hos endokrinolog
    Av millasin i forumet Endokrinologer
    Svar: 4
    Siste melding: 04-10-08, 12:06
  2. Hva skjer på en endokrinolog-time??
    Av Vimseliten i forumet Endokrinologer
    Svar: 1
    Siste melding: 29-06-08, 16:39
  3. Fått time hos endokrinolog veldig plutselig
    Av Stina i forumet Endokrinologer
    Svar: 93